افشای سند داخلی دولت آمریکا و پیش‌بینی افزایش تلفات کرونا

روزنامه نیویورک تایمز با استناد به یک سند داخلی دولت آمریکا گزارش داد، این گزارش افزایش تعداد مبتلایان به کرونا و افزایش شدید تعداد مرگ و میر روزانه تا اول ژوئن را پیش‌بینی کرده است.

افشای سند داخلی دولت آمریکا و پیش‌بینی افزایش تلفات کرونا
کد خبر: 403262
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۶ ۰۹:۵۰:۴۲

اعتمادآنلاین| دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای لغو محدودیت‌های ایالتی که هدفشان سرکوب این پاندمی است، پافشاری می‌کند.

براساس گزارش روز دوشنبه نیویورک تایمز، این سند بر پایه مدل‌سازی مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌، پیش‌بینی می‌کند که کووید-19 ناشی از ویروس کرونا، تا پایان مه روزانه جان 3000 آمریکایی را می‌گیرد و این از تلفات روزانه کنونی که براساس شمارش رویترز حدود 2000 تن است، بالاتر می‌شود.

روزنامه نیویورک تایمز همچنین گزارش داد، این پیش‌بینی‌ها که آژانس مدیریت اضطراری فدرال آن را به صورت نمودار جمع‌آوری کرده است، حدود 200 هزار مبتلای جدید روزانه تا پایان این ماه را پیش‌بینی می‌کند که از حدود 25 هزار مورد کنونی بالاتر است.

موسسه سنجش و ارزیابی سلامت (آی‌اچ‌ام‌ای) در دانشگاه واشنگتن اکنون تخمین می‌زند، حدود 135 هزار مرگ و میر در ایالات متحده تا ماه اوت رقم خواهد خورد که بیشتر دو برابر میزانی است که در 17 آوریل برآورد می‌شد. در آن زمان 60 هزار و 308 مرگ تا چهارم اوت پیش‌بینی شده بود.

این موسسه در توضیح اصلاحات جدید مدل پیش‌بینی خود گفته است: از آنجا که انتظار می‌رود تحرکات و تعاملات افراد در 31 ایالت تا روز 11 مه افزایش یابد و همچنین محدودیت‌هایی که برای فاصله‌گیری فیزیکی در نظر گرفته شده بود، ممکن است در پی آن کم‌رنگ شود، افراد نقش ناقل ویروس کرونا را ایفا خواهند کرد.

جود دیر، ‌سخنگوی کاخ سفید در واکنش به گزارش تایمز گفت: این نه سند مرتبط با کاخ سفید است و نه به کارگروه مقابله با ویروس کرونا ارائه شده و نه از بازرسی بین سازمانی رد شده است.

سخنگوی کاخ سفید افزود: سلامت مردم آمریکا همچنان اولویت اصلی رئیس‌جمهوری ترامپ است و این روند در شرایطی که ما بر تلاش‌های ایالت‌ها برای کاهش محدودیت‌ها نظارت می‌کنیم، ادامه خواهد داشت.

براساس شمارش خبرگزاری رویترز، بیش از یک میلیون و 100 هزار آمریکایی به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و تاکنون حدود 68 هزار تن در سراسر این کشور بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها