کد خبر: 403391
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۲ ۱۴:۴۵:۰۰
| |

محمدحسن قدیری ابیانه، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

مجلس یازدهم| احمدی‌نژاد در مجلس تازه پایگاهی ندارد

محمدحسن قدیری ابیانه گفت‌: اصلاح‌طلبان در موعد انتخابات مجلس دهم به سراغ شهرستانی‌های پرشانس رفتند و گمان کردند می‌توانند روی آنها حساب کنند. در واقع آنها نمی‌دانستند نماینده‌های شهرهای کوچک کاری به سیاسی‌کاری‌ها ندارند و فقط مطالبات حوزه انتخابی برایشان اهمیت دارد.

مجلس یازدهم| احمدی‌نژاد در مجلس تازه پایگاهی ندارد
کد خبر: 403391
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۲ ۱۴:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدحسن قدیری ابیانه، فعال سیاسی اصولگرا، درباره شرایط جریان های مختلف کشور در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین اظهار داشت: مجلس یازدهم به زودی کارش را شروع می‌کند و به همین دلیل طبیعی است گروه‌های حاضر در مجلس یازدهم برای کسب ریاست صحن تلاش کنند.

دیپلمات اسبق در ادامه سخنانش گفت:‌ گروه‌های حاضر در مجلس یازدهم، با وجود اختلاف سلیقه‌هایی که دارند، همه بر اساس شاخصه‌های اصوگرایی فعالیت می‌کنند و به همین دلیل گمان نمی‌رود نمایندگان مجلس بخواهند رویکردی تقابلی با یکدیگر داشته باشند. اتفاق خوب مجلس بعدی این است که وجهه سیاسی نماینده‌ها معلوم است، این در حالی است که اصلاح‌طلبان در موعد انتخابات مجلس دهم به سراغ شهرستانی‌های پرشانس رفتند و گمان کردند می‌توانند روی آنها حساب کنند. در واقع آنها نمی‌دانستند نماینده‌های شهرهای کوچک کاری به سیاسی‌کاری‌ها ندارند و فقط مطالبات حوزه انتخابی برایشان اهمیت دارد.

او همچنین تصریح کرد: اصلاح‌طلبان با این ذهنیت به مجلس دهم آمدند که رأی اکثریت را دارند، اما بعداً آقای عارف در انتخابات هیات‌رئیسه رأی نیاورد تا معلوم شود «ادعای پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات 94» یک شوی تبلیغاتی بود و واقعیت نداشت.

قدیری ابیانه در ادامه با گفتن اینکه «احمدی‌نژاد در مجلس یازدهم پایگاهی ندارد» افزود: ‌حضور چهره‌هایی چون حاجی‌بابایی، شمس‌الدین حسینی و نیکزاد را در مجلس نباید به حساب احمدی‌نژاد گذاشت و تصور کرد که او در مجلس بعدی حرفی برای گفتن دارد. در واقع حضور افراد در دولت نمی‌تواند نشانه‌ای از وابستگی‌شان به رئیس دولت باشد. همان‌طور که شهید رجایی در دولت بازرگان حضور داشت و بهزاد نبوی هم معاون شهید رجایی بود، یکسری از افراد هم برای خدمت به نظام با احمدی‌نژاد همکاری کردند.

او توضیح داد: مشکل اصولگرایان با محمود احمدی‌نژاد این است که ایشان دچار انحراف فکری شد و به همین دلیل اتحاد‌ دوباره اصولگراها با احمدی‌نژاد با هر عنوان و موضوعی بعید است. البته قویاً معتقدیم، او از فساد مالی مبراست و تنها مشکلش منحرف شدن به لحاظ عقیده است که البته مشکل کمی هم نیست (بیشتر بخوانیم) .

محمدحسن قدیری ابیانه در پایان گفت: گاه شنیده می‌شود که عده‌ای از افراطی‌گری در مجلس یازدهم ابراز نگرانی می‌کنند. در پاسخ به آنها باید گفت، دلسوزی به معنی تندروی نیست. تندروها کسانی بودند که در زمان حمله به آمریکا پیشنهاد دادند‌ ایران به حمایت از صدام وارد فاز نظامی شود.

چکیده گفت‌وگو با محمد حسن قدیری ابیانه

ادعای پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات 94 شوی تبلیغاتی بود.

مشکل اصولگرایان با محمود احمدی‌نژاد انحراف فکری‌اش است.

تندروها کسانی بودند که پیشنهاد دادند‌ ایران به حمایت از صدام وارد فاز نظامی شود.

گروهی می‌خواهند وجهه مجلس را تخریب کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها