نماینده پارلمان عراق:

سفیر آمریکا حق مداخله در امور داخلی عراق را ندارد

یکی از نمایندگان پارلمان عراق با اشاره به نامه منتشر شده از سوی سفیر آمریکا این اقدام را مداخله در امور داخلی عراق توصیف کرد.

سفیر آمریکا حق مداخله در امور داخلی عراق را ندارد
کد خبر: 403413
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۷ ۰۸:۴۰:۲۴

اعتمادآنلاین| «کاطع الرکابی» نماینده پارلمان عراق تاکید کرد که نامه سفیر آمریکا در این کشور مداخله آشکار در امور داخلی عراق محسوب می شود.

او در ادامه افزود: این نامه کاملا مردود است و باید یک موضع گیری ملی فوری از سوی تمام گروه‌ها در محکومیت این نامه اتخاذ شود.

الرکابی اعلام کرد: سفیر آمریکا حق مداخله در امور داخلی کشور را ندارد و چنین اقداماتی بسیار خطرناک بوده و همه نمایندگان باید علیه این اقدام و مداخله، بیانیه صادر کنند.

گفتنی است که رسانه های عراقی متن نامه ای را منتشر کردند که ادعا شده متعلق به «متیو تولر» سفیر آمریکا در عراق است.

در این نامه آمده است: «آمریکا به تشکیل دولت آقای مصطفی الکاظمی نیاز مبرم و بسیار زیاد دارد. دولت پیشبرد امور آقای «عادل عبدالمهدی» فلج است و توان حل مشکلات زیادی که عراق با آن روبرو است را ندارد.

در ادامه نامه گفته شده است: به عنوان دوستان و شرکای شما در 17 سال گذشته، چنانچه با دولت آقای مصطفی الکاظمی موافقت نشود، به شدت از پیامدهای ویرانگر این اقدام بر کشور عراق و مردم آن احساس نگرانی می‌کنیم؛ اگر هم دولت تشکیل شود،‌ برای کمک به عراق در مواجهه با مشکلات آینده، تمام کوشش خود را به کار می گیریم».

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها