کد خبر: 403571
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۸ ۰۸:۰۴:۵۷
| |

پساکرونا در کمیسیون اجتماعی استانداران بررسی می‌شود

معاون وزیر و رییس سازمان امور اجتماعی کشور از تاکید استانداران بر لزوم توجه به سلامت روان و گسترش مشاوره و اقدامات مددکاری در جامعه در دوره پساکرونا خبر داد.

پساکرونا در کمیسیون اجتماعی استانداران بررسی می‌شود
کد خبر: 403571
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۸ ۰۸:۰۴:۵۷

اعتمادآنلاین| به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، تقی رستم‌وندی در پایان کمیسیون تخصصی اجتماعی همایش استانداران سراسر کشور که عصر چهارشنبه به ریاست وی در تهران برگزار شد، گفت: استانداران حاضر در این نشست، ضمن بررسی آثار و پیامدهای منفی پدیده کرونا، فرصت‌های حاصل در این عرصه را مورد توجه قرار دادند و ارزیابی واقع بینانه شرایط را مبتنی بر نگاه همزمان به آسیب ها و ظرفیت های ایجاد شده در شرایط جاری کشور دانستند.

معاون وزیر کشور، انسجام، همدلی، همبستگی و مشارکت عمومی را که در کشور برای مقابله با بیماری کرونا به وجود آمده است، از جمله این فرصت‌ها برشمرد و تاکید کرد: باید تلاش کنیم قدردان این فرصت‌ها باشیم و آنها را تکمیل و تقویت کنیم.

وی گفت: استانداران شرکت‌کننده در این کمیسیون همچنین بر لزوم توجه به سلامت روان و کاهش اضطراب و افسردگی ناشی از بیماری کرونا در جامعه تاکید کردند و خواستار گسترش مشاوره و اقدامات مددکاری در این زمینه شدند.

رستم‌وندی افزود: توجه به اقشار آسیب‌پذیر همچون زنان سرپرست خانوار، کودکان و سالمندان از دیگر محورهای مورد تاکید استانداران در این نشست بود.

رییس سازمان امور اجتماعی کشور همچنین لزوم ایجاد تعادل میان کار و فراغت را در شرایط متأثر از کرونا در جامعه یادآور شد و اظهارداشت: به دلیل بروز پدیده کرونا، روند عادی زندگی خانوده ها دچار تغییر شده و با توجه به عدم فعالیت و یا محدودیت فعالیت های مراکز فرهنگی و ورزشی، باید تلاش کنیم راهکارهای جایگزین بویژه در زمینه تامین اوقات فراغت قشر جوان و نوجوان کشور بیابیم.

وی افزود: در نشست کمیسیون همچنین، مقرر شد استانداران به آسیبهای ناشی از کرونا بیشتر توجه کنند و هر استان روی یک یا دو آسیب عمده در همان استان متمرکز شود.

رستم‌وندی همچنین از توجه کمیسیون اجتماعی همایش استانداران به موضوع «محله محوری» به عنوان الگویی مناسب برای مداخلات اجتماعی و تسهیل فعالیت خیرین و تشکلهای مردم نهاد خبر داد و گفت: پیش بینی آمادگی های لازم برای تحقق «محله محوری» از دیگر موضوع های مورد بررسی در نشست کمیسیون بود که فردا به نشست استانداران ارائه خواهد شد.

معاون وزیر کشور گفت که استانداران در این نشست پیشنهاد کردند از بودجه یک میلیارد یورویی صندوق توسعه ملی که با موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی برای مقابله با کرونا و پیامدهای آن اختصاص یافته است، بخشی نیز به کاهش پیامدهای اجتماعی کرونا اختصاص یابد.

همایش دو روزه استانداران سراسر کشور عصر چهارشنبه با فعالیت چهار کمیسیون تخصصی اقتصادی، سیاسی، امنیتی و اجتماعی در وزارت کشور در تهران آغاز شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها