منصور حقیقت‌پور، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی:

مجلس یازدهم بکوشد هم‌افزایی را میان سران قوا افزایش دهد

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم باید بکوشد هم‌افزایی و هماهنگی را میان سران قوا افزایش دهد و این موضوع را در همه زمینه‌های کشور از قبیل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی پیگیری کند.

مجلس یازدهم بکوشد هم‌افزایی را میان سران قوا افزایش دهد
کد خبر: 403872
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۹ ۱۴:۵۹:۳۹

اعتمادآنلاین| منصور حقیقت‌پور، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اولویت‌های مجلس یازدهم بیان کرد: مسائل اقتصادی کشور باید اولویت مجلس آینده باشد. کمااین که رهبری نیز چند سالی است شعارهای اقتصادی را بیشتر مورد توجه قرار می‌دهند و به این موضوع می‌پردازند.

وی افزود: ما باید به نتیجه درستی برسیم که هم در مجلس و هم در دولت و سایر نهادها وضعیتی پیش آید تا بتوانیم راهکارهایی را برای خروج از وضعیت اقتصادی نامناسب کنونی پیدا کنیم که هم مردم اوضاع اقتصادی بهتری داشته باشند وهم دولت بتواند بیش از گذشته مردم را در انجام امورشان کمک کند و برای آنها زندگی و رفاه بیشتری را فراهم آورد.

حقیقت پور با بیان این که یکی دیگر از موضوعات در کار مجلس آینده فراهم کردن شرایطی را برای افزایش هم افزایی میان نهادهای مختلف کشور و قوای سه گانه است اظهار کرد: باید به سوی مسیری حرکت کنیم که در آن بیش از این که مسائل و مشکلات کشور در برابر افکار عمومی مطرح شود در جلسات خصوصی خود سران قوا مورد توجه قرار گیرد و آنها به یک فهم و جمع بندی و نقطه نظر مشترک درباره مسائل کشور برسند.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما در موضوعات سیاسی و بین المللی و هم اجتماعی نیازمند هم افزایی و هماهنگی هستیم. سران سه قوا نیز باید تلاش کنند که کارشان در این جلسات ثمربخش باشد، نه این که صرفا دور هم جمع شوند چای بخورند و احوالپرسی کنند.

وی همچنین با بیان این که باید در ساختار آیین‌نامه داخلی مجلس مشخص شود حضور ریاست قوه مقننه در جلسات سران قوا به منزله داشتن نمایندگی مجلس از سوی وی در این جلسات است، اظهار کرد: ما باید این مشکل را هم حل کنیم که اگر رئیس مجلس در جلسات سران قوا حضور یابد و آن جا مسائلی را مطرح می‌کند اولا این مسائل به خود مجلس هم منتقل شوند و در ادامه معین شده باشد که اگر رئیس مجلس در این جلسات حضور پیدا می‌کند رای و نظرش به نمایندگی همه است یا صرفا از جایگاه حقوقی خود صحبت می‌کند و نمایندگان می‌توانند با پیشنهادات وی در مجلس مخالفت کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها