کد خبر: 404580
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۳ ۱۷:۴۷:۳۰
| |

الیاس حضرتی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

با رأی نمایندگان به توسعه منطقه آزاد انزلی قدم خوب و مثبتی برداشته شد/ استقبال سرمایه‌گذاران از منطقه آزاد انزلی اثرات مثبتی به همراه خواهد داشت

الیاس حضرتی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به تصویب لایحه توسعه منطقه آزاد انزلی در جلسه امروز مجلس گفت: مجلس امروز به توسعه محدوده منطقه آزاد انزلی رأی مثبت و قاطع داد، لایحه‌ای که موجب توسعه این منطقه و ان‌شاءالله شکل‌گیری صنایع و بخش‌های تولید، کشاورزی، گردشگری، صادرات و توسعه صادرات و فرآوری کالاها برای صادرات و رونق آنها در آینده خواهد بود.

با رأی نمایندگان به توسعه منطقه آزاد انزلی قدم خوب و مثبتی برداشته شد/ استقبال سرمایه‌گذاران از منطقه آزاد انزلی اثرات مثبتی به همراه خواهد داشت
کد خبر: 404580
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۳ ۱۷:۴۷:۳۰

اعتمادآنلاین| لایحه توسعه منطقه آزاد انزلی ، با اصلاحات کمیسیون اقتصادی در تبصره ماده واحده این لایحه، صبح امروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی تصویب شد. بر اساس مصوبه جدید در لایحه توسعه منطقه آزاد انزلی 2 هزار هکتار به این منطقه آزاد افزوده می‌شود. الیاس حضرتی، نماینده مردم تهران و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با اشاره به تصویب لایحه توسعه منطقه آزاد انزلی در جلسه امروز مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی امروز به توسعه محدوده منطقه آزاد انزلی رأی مثبت و قاطع داد، لایحه‌ای که موجب توسعه این منطقه و ان‌شاءالله شکل‌گیری صنایع و بخش‌های تولید، کشاورزی، گردشگری، صادرات و توسعه صادرات و فرآوری کالاها برای صادرات و رونق آنها در آینده خواهد بود.

وی ادامه داد: لازم می‌دانم در وهله اول به مردم خوب و همیشه در صحنه انزلی و به مردم گیلان تبریک بگویم، چرا که با تصویب این لایحه به منطقه آزاد انزلی، علاوه بر منطقه‌ای که الان هست و توسعه‌ای که پیدا کرده، دو هزار هکتار دیگر اضافه شد. فرودگاه رشت نیز زیر نظر منطقه آزاد انزلی رفت که امیدوارم مردم گیلان و به‌ویژه مردم انزلی بتوانند از این امکانات استفاده کنند. علاوه بر آن یکی دو شهرک دیگر از شهرک‌های صنعتی رشت، مثل سپیدرود رشت و همین‌طور بخشی از صومعه‌سرا و خود انزلی هم به این منطقه اضافه شد تا اگر افراد سرمایه‌گذاری پیدا شدند و خواستند برای تولید یا صادرات از امکانات منطقه گیلان استفاده کنند دست‌شان باز باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: من فکر می‌کنم امروز قدم خوب و مثبتی برداشته شد و با استقبالی که سرمایه‌گذاران می‌توانند از منطقه انزلی داشته باشند با توجه به مزیت‌های خوب این منطقه در آینده اثرات مثبتی به همراه خواهد داشت. به عنوان مثال، اگر قرار باشد کالایی را از چین و از طریق دریای خزر با کشتی وارد کنیم مدت زمان این کار یک‌سوم یا یک‌چهارم زمانی خواهد بود که از طریق دریای عمان و خلیج‌فارس انجام شود.

حضرتی در پایان گفت: در هر صورت با رأی مجلس این مزیت نسبی ایجاد شد که ان‌شاءالله مدیران و مسئولان منطقه، استان و انزلی قدر بشمارند. لازم می‌بینم در این کاری که امروز انجام شد از تمام نمایندگان گیلان، مدیران منطقه آزاد انزلی با پیگیری‌های دقیق و شبانه‌روزی‌شان و از مسئولان استان تشکر و قدردانی کنم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها