رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران تاکید کرد:

لزوم ارائه برنامه دستگاه‌های اجرایی برای جهش تولید در تهران

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با تاکید بر اینکه اگر در سال 1399 شیوع کرونا را نداشتیم شاهد شکوفایی اقتصادی کشور بودیم، افزود: همه دستگاه‌های اجرایی باید برای تحقق جهش تولید پیشنهادات و برنامه‌های خود را ارائه کنند.

لزوم ارائه برنامه دستگاه‌های اجرایی برای جهش تولید در تهران
کد خبر: 404973
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۶ ۱۱:۰۶:۴۵

اعتمادآنلاین| نعمت‌اله ترکی ، بی‌تردید برای سال جاری حفظ و تثبیت و پایداری اشتغال موجود در استان باید اولویت دستگاه‌ها و فرمانداران باشد. آمارها نشان از رشد اقتصادی و افزایش شاخص‌ها می‌داد و اگر شیوع کرونا در جهان رخ نمی‌داد سال 99 سال شکوفایی اقتصادی ایران بود.

او با اشاره به نامگذاری سال 1399 به نام جهش تولید توسط مقام معظم رهبری گفت: با توجه به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شد و همچنین نقشه راهی که برای استان ترسیم شده، تعداد 38 پروژه در بخش‌هایی همچون جهاد کشاورزی، صنعت و معدن، شهرک‌های صنعتی، میراث فرهنگی و تعاون روستایی در استان تهران اجرایی خواهد شد.

او ادامه داد: با توجه به اینکه 70 درصد تهران در بخش خدمات فعال است، اگر دولت حمایتی در بخش خدمات نداشته باشد، آنها متضرر می‌شوند. این در حالی است که 80 درصد اقتصاد تهران در بخش خصوصی است و فقط 20 درصد در اختیار بخش عمومی قرار دارد.

ترکی با تاکید بر اینکه تکمیل واحدهای تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد و همگرایی و همسویی نظام بانکی استان هم از اولویت‌های مدیران باید باشد، افزود: در دومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی استان تهران مقرر شد تمامی دستگاه های اجرایی پیشنهادات خود را در مورد برنامه های جهش تولید ارائه کنند.

همچنین مقرر شد با هدف حفظ اشتغال موجود و بهره وری کامل از واحدهای تولیدی نیمه فعال و غیرفعال، اداره صنعت با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی برنامه عملیاتی احصاء وضعیت واحدها را در مدت زمان 2 هفته به دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی ارسال کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها