کد خبر: 405091
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۷ ۰۸:۳۷:۵۹
| |

کابل:

طالبان مانع اصلی روند صلح در افغانستان است

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گروه طالبان را مانع اصلی روند صلح در این کشور دانست.

طالبان مانع اصلی روند صلح در افغانستان است
کد خبر: 405091
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۷ ۰۸:۳۷:۵۹

اعتمادآنلاین| صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان طی مطلبی در صفحه توئیتر خود نوشت: گروه طالبان مانع اصلی روند صلح و تداوم خشونت های موجود در کشور است. طالبان بارها خواست مردم و جامعه جهانی برای تامین آتش‌بس و آغاز گفت‌وگوهای صلح با دولت افغانستان را رد کرده‌اند.

او افزود: گروه طالبان گزینه جنگ و درگیری را انتخاب کرده است و نیروهای امنیتی مان نیز برای حفاظت از جان و مال مردم از هیچگونه سعی و تلاش دریغ نخواهند کرد.

صدیقی تاکید کرد: روزانه شماری از هموطنان ما در نقاط مختلف کشور در نتیجه خشونت‌های طالبان جان خود را دست می‌دهند. حمله انتحاری دیروز شهر گردیز پکتیا، یک مثال جنایات آنها است.

او همچنین تصریح کرد: دولت افغانستان هیچ وقت در مورد روند صلح کوتاهی نکرده بلکه برای برقراری یک صلح پایدار و باعزت در کشور متعهد بوده است.

فرماندهی لشکر 203 تندر ارتش افغانستان در جنوب شرق این کشور اعلام کرد: مهاجمان انتحاری یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده را مقابل اردوگاه نظامی شهر گردیز، مرکز ولایت پکتیا منفجر کردند که در نتیجه آن 5 غیرنظامی کشته و 19 تن دیگر زخمی شدند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان نیز بلافاصله از وقع این حمله در حساب کاربری خود در توئیتر مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها