جزئیات طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس جزئیات طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت را تشریح کرد.

جزئیات طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت
کد خبر: 405284
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۷ ۱۵:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ، در تشریح نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش اظهار داشت: جلسه امروز با هدف بررسی و تصویب طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت تشکیل شد.

وی افزود: در این جلسه موارد پیشنهادی (ماده به ماده) قرائت و نظرات اعضا در یافت و جمع بندی شد. اولاً به عنوان طرح به این ترتیب اصلاح شد؛ «طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت».

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: بر اساس ماده یک طرح مذکور، کلیه دستگاه‌های کشور موظف می‌شوند با استفاده از همه ظرفیت های منطقه ای و بین المللی با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی مقابله کنند به ویژه مقابله با اقدامات جنگ طلبانه، تروریستی، محاصره انسانی، شهرک‌سازی، آواره کردن مردم فلسطین و اشغال سرزمین های کشورها از جمله جولان.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ماده 2 تاکید بر اجرای قانون مصوب مجلس شورای اسلامی مبنی بر حمایت از پایتختی قدس به عنوان پایتخت فلسطین شده است.

نقوی حسینی گفت: در ماده 3 تاکید بر الزام دولت مبنی بر حمایت همه جانبه از مردم مظلوم فلسطین به ویژه ماده 8 قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: در ماده 4 صدور هرگونه مجوز مشارکت مستقیم یا غیرمستقیم به اشخاص حقیقی و حقوقی در نمایشگاه ها، همایش ها و گردهمایی ها ممنوع است.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ماده پنج هرگونه فعالیت سکوهای نرم‌افزاری رژیم‌صهیونیستی در جغرافیای سایبری کشور ممنوع است. همچنین ارائه سرویس به آنها و نیز هرگونه استفاده از محصولات سخت افزاری و نرم افزاری که در رژیم صهیونیستی دارای شعبه تولیدی هستند ممنوع است.

وی ادامه داد: در ماده بعدی هرگونه همکاری یا جاسوسی به نفع رژیم صهیونیستی در حکم محاربه و فساد فی الارض خواهد بود. همچنین در ماده بعدی هر گونه همکاری، تعامل و توافق سیاسی با نهادها و افراد رسمی و غیر رسمی وابسته به رژیم صهیونیستی ممنوع است.

نقوی حسینی اظهار داشت: در این بین در ماده بعدی ورود کلیه صهیونیست های تابع رژیم اشغالگر شامل اشخاص حقیقی و حقوقی به جمهوری اسلامی ممنوع است. همچنین در ماده دیگر این طرح سفر اتباع ایرانی به سرزمین فلسطین اشغالی ممنوع است.

نقوی حسینی گفت: در ماده بعدی طرح یاد شده آمده که دادستان کل کشور با همکاری وزارت خارجه و دفتر خدمات حقوقی ریاست جمهوری مکلف است با بهره مندی از ظرفیت های مراجع و نهادهای داخلی و خارجی و بین‌المللی نسبت به حمایت از مردم فلسطین و سایر قربانیان نسبت به طرح شکایت، محاکمه و اجرای احکام مجازات سران جنایتکار رژیم اشغالگر اقدام نماید.

وی ادامه داد: در ماده بعدی نیز وزارت امور خارجه موظف شده طرح جمهوری اسلامی مبنی بر همه پرسی ملی در سرزمین فلسطین را که در سازمان ملل به ثبت رسیده است را پیگیری نماید.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین در ماده دیگری از این طرح، دولت موظف شده از فعالیت دولتی ها ملت ها و سازمان های مردم نهاد داخلی و بین المللی مبنی بر حمایت از آزادسازی قدس و محکومیت و تحریم رژیم اشغالگر قدس حمایت کند و در ماده بعدی پیشنهاد شده که کمیته با شرکت وزارت خارجه، وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، نیروی قدس، وزارت دادگستری، کشور، دفاع و دبیرخانه کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی تشکیل شود و در آخرین ماده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف شده از ساخت فیلم های افشا کننده جنایات ضد بشری رژیم صهیونیستی حمایت کند. این طرح در 15 ماده به تصویب کمیسیون رسید.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها