فریدون مجلسی دیپلمات سابق:

برخی اعراب در برخورد با رژیم صهیونیستی پیرو تِز ملک عبدالله هستند

فریدون مجلسی در توضیح راه‌های برخورد با رژیم صهیونیستی تصریح کرد: در جنگ اعراب با رژیم صهیونیستی، کشورهایی که در خط مقدم جبهه نبودند، در این جنگ‌ها کمک می‌کردند و بخشی از سرمایه ملی خود را ‌دادند.

برخی اعراب در برخورد با رژیم صهیونیستی پیرو تِز ملک عبدالله هستند
کد خبر: 406305
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۱ ۱۲:۵۱:۰۷

اعتمادآنلاین| رسانه‌های رژیم صهیونیستی از توافق با امارات برای گشوده شدن سفارت این رژیم در دبی در راستای عادی سازی روابط خبر دادند.

«فریدون مجلسی»، کارشناس مسایل بین‌الملل، در این باره گفت: از این قبیل اتفاقات در جهان رخ داده که برای مقابله با آن، دو حالت وجود دارد. یکی اینکه کشورها به غیرت، شعار و ناسیونالیسم روی بیاورند و آنقدر بجنگند که دوباره به حقوق از دست رفته برسند. در جنگ دوم جهانی هیتلر همین کار را می‌خواست انجام دهد، او می‌خواست سرزمین‌هایی که در جنگ اول جهانی از دست داده بود و به نوعی شکست خورده بود را پس بگیرد اما چنان نابودی ایجاد کرد که جانشینان وی ناچار شدند به از دست دادن روس شرقی هم تن بدهند، اما چند سال بعد به آلمان دومین قدرت اقتصادی جهان شد. عرب‌ها در برخورد با رژیم صهیونیستی ابتدا شیوه اول را انتخاب کردند، در واقع آنها شیوه حق و استرداد سرزمین‌ها را پیش گرفتند و در سه جنگ بزرگ شکست خوردند، البته در جنگ آخر مصر با پس گرفتن صحرای سینا به توفیق نسبی رسید که با رژیم صهیونیستی صلح کرد و در کشورهای یکدیگر، سفارت‌خانه‌ گشودند.

مجلسی در توضیح راه‌های برخورد با رژیم صهیونیستی تصریح کرد: در جنگ اعراب با رژیم صهیونیستی، کشورهایی که در خط مقدم جبهه نبودند، در این جنگ‌ها کمک می‌کردند و بخشی از سرمایه ملی خود را ‌دادند.

این دیپلمات سابق کشورمان ادامه داد: امروز امارات متحده عربی مترقی‌ترین و پیشرفته‌ترین کشور منطقه است، روزی آرزوی این کشور رسیدن به پای ایران بود؛ حتی ایران برای کمک به امارات در آنجا مدرسه و درمانگاه داشت اما امروز برعکس شده و آرزوی ایرانی‌ها رفتن به دوبی، ابوظبی شده است. در حال حاضر طرز تفکر سران امارات این است که با تفاهم و توافق بر سر مسئله‌ای که به تاریخ پیوسته است، آینده خود را بسازند و تبدیل به قدرتی شوند که از رژیم صهیونیستی پیشی بگیرند. همین امارات از کل فلسطین بسیار بزرگ‌تر است و جمعیت این کشور هم به تدریج از رژیم صهیونیستی بالاتر می‌رود، ثروت هم دارد و همه جوانان این کشور به دانشگاه می‌روند. بنابراین امارات در آینده پیشرفت خوبی خواهد داشت چرا که زندگی خوب را انتخاب کرده است.


مجلسی در خصوص ادعاهای جدید رژیم صهیونیستی‌ در مورد فلسطین و نحوه برخورد اعراب در برخورد با این ادعاها اظهار کرد: به تازگی رژیم صهیونیستی می‌گوید فلسطینی‌ها سرزمین‌های غرب رود اردن را پس بدهند که این رژیم یا باید این حرف خود را پس بگیرد و یا به دشمنی اعراب در آینده، تن بدهد که مورد تحریم اعراب قرار بگیرد. تحریم شدن می‌تواند آن را وادار به توافق کند. بهرحال عرب‌ها پیرو تِز ملک عبدالله، پادشاه فقید عربستان هستند و به همین دلیل احساس می‌کنند از این طریق حقوق مردم فلسطین بهتر جبران می‌شود. ملک عبدالله‌ می‌گفت ما جنگ را باخیتم و باید به قراردادها و روابط بین‌المللی و تابع قانون بین‌الملل باشیم. اگر برخلاف قانون بین‌الملل رفتار کنیم جامعه بین‌الملل هم ما را خرد می‌کند که در این شرایط تنها با رژیم صهیونیستی مواجه نیستیم.

این کارشناس در پایان یادآور شد: منظور از اصول بین‌الملل، قطعنامه 224 شورای امنیت است که رژیم صهیونیستی را به بازگشت به مرزهای قبل از 1967 میلادی، به رسمیت شناختین استقلال فلسطین به مرکزیت قدس و پرداخت غرامت به آسیب‌دیدگان فلسطین محکوم می‌کند. در اصل عرب‌ها به این نتیجه رسیدند که بعد از 70 سال جنگ بهتر است به پیشرفت خود بیاندیشند و با جنگ و هزینه ناشی از آن جلوی پیشرفت و قدرت آینده را نگیرند. اینها قدرت آینده هستند، قدرت آینده از زبان اقتصاد و صنعت سخن می‌گوید. اتفاقا تهدید آینده رژیم صهیونیستی هم همین قدرتمند شدن است وگرنه گرفتار فقر، تورم و بیکاری شدن جامعه را از درون نابود می‌کند.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها