تسریع همکاری‌های استانی، هدف جدید ایران و روسیه

سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه و معاون شورای فدراسیون(مجلس سنا) روسیه ضمن گفت وگو درباره روند همکاری های دو کشور بر تسریع همکاری های استانی تاکید کردند.

تسریع همکاری‌های استانی، هدف جدید ایران و روسیه
کد خبر: 406353
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۱ ۱۵:۲۴:۵۶

اعتمادآنلاین| کاظم جلالی و الیاس اوماخانوف در این گفت وگو که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد بر عزم دو کشور برای گسترش هرچه بیشتر روابط تاکید کرند.

دوطرف ضمن مرور اقدامات انجام شده برای مبارزه با ویروس کرونا و تبادل تجربیات مقامات بهداشتی و درمانی دو کشور با یکدیگر، زمینه‌های تحرک بخشیدن به همکاری‌های استانی بویژه استان‌های جنوبی روسیه و استان‌های شمالی ایران و همچنین نحوه برنامه‌ریزی برای برگزاری نشست روسای اتاق‌های بازرگانی و استانداران استان‌های فعال دو کشور بعد از مهار ویروس کرونا را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

جمهوری اسلامی ایران با بیش از 15 استان روسیه تاکنون تفاهمنامه همکاری امضا کرده است و بدنبال آن است که در استان ساراتف نیز چنین تفاهمنامه‌ای منعقد شود و پیش بینی می شود با توجه به امضای توافقنامه تجارت آزاد با اوراسیا، حجم تجارت بازرگانی دو کشور و ارتباط استان های شمالی ایران و جنوبی روسیه بیش از هر زمانی افزایش یابد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها