نصرالله در روز قدس:

زوال اسرائیل قطعی است؛ نبرد اصلی ما با آمریکاست

دبیرکل حزب‌ الله لبنان امروز جمعه، به مناسبت روز جهانی قدس درباره تحولات فلسطین و منطقه سخنرانی کرد.

زوال اسرائیل قطعی است؛ نبرد اصلی ما با آمریکاست
کد خبر: 406609
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۳ ۰۹:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان عصر امروز جمعه به مناسبت روز جهانی قدس سخنرانی کرد.

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی به نام گذاری روز جهانی قدس اشاره کرد و گفت که امام خمینی (ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آخرین جمعه ما رمضان هر سال را روز جهانی نام‌گذاری کرد.

او گفت که رژیم صهیونیستی جرثومه فساد، شر مطلق و غُده سرطانی است و باید این رژیم زایل و محو شود. سید حسن نصرالله گفت که فلسطین از بحر تا نهر، ملک مردم فلسطین است و باید به آن‌ها برگردد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه اظهار داشت که «اسرائیل یک رژیم غیرقانونی، اشغالگر و متجاوز است و معنایی ندارد که باقی بماند. کسانی که به فلسطین اشغالی آمده‌‌اند (یهودیان کوچانده شده به فلسطین) باید به کشورهایی که از آن ها آماده‌اند، برگردند».

موضع ما در برابر فلسطین عقیدتی، ایمانی و انسانی است

سید حسن نصرالله گفت که موضع حزب‌الله و علمای بزرگ شیعه در برابر آرمان فلسطین، قدس و مقدسات اسلامی و رژیم صهیونیستی، موضع عقیدتی، شرعی، ایمانی، انسانی و اخلاقی است».

او گفت کسانی که به دنبال این هستند که این موضع را از طریق راه انداختن جنگ‌ها، ترورها، تحریم‌ها و گرسنگی دادن‌ها تغییر دهند، در اشتباه هستند.

سید حسن نصرالله گفت که مسئولیت آزادسازی فلسطین و قدس در درجه اول مسئولیت فلسطینی‌هاست ولی بقیه مسلمانان نیز در این باره وظیفه و مسئولیت دارند و باید به این وظیفه عمل کنند. چرا که در برابر پیشگاه خداوند در روز قیامت و حساب، باید جواب پس بدهیم.

حق فلسطینی‌ها محفوظ است

دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه حق و حقوق فلسطینیان با گذشت زمان ساقط نمی‌شود و با دزدی و چپاول و تجاوز از بین نمی‌رود، تصریح کرد که اگر همه جهانیان این تجاوز و سرقت را هم به رسمیت بشناسند، قانونی نخواهد بود.

سید مقاومت گفت که هیچ کسی چه فلسطینی باشد چه عرب باشد یا غیر عرب، حق ندارد بخشی از فلسطین را به غیر اهل آن ببخشد.

مقاومت با همه اشکال و انواعش، تنها راه رهایی فلسطین است

سید حسن نصرالله در ادامه راه خلاص و آزادی فلسطین را مقاومت مسلحانه دانست و گفت که «مقاومت با همه اشکال، تنها راه آزادسازی سرزمین فلسطین و مقدسات است و همه راه‌های غیر از این، وقت تلف کردن است».

او در ادامه نبردهای آزادسازی را نبردهای طولانی و زمان‌بر دانست و گفت که طولانی شدن این نبردها نباید دلیل ناامیدی و یا توجیهی برای ناتوانی و ضعف باشد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: «مردم فلسطین مقاومت و مبارزه می‌کنند و در ظاهر مسئله آن ها با ارتش و دولت اسرائیل می‌جنگند ولی در باطن، این نبرد و مقابله با ایالات متحده آمریکا است».

او گفت که آمریکا از همه توانایی‌ها، امکانات و روابط خود استفاده می‌کند تا رژیم صهیونیستی برتری‌اش در منطقه غرب آسیا حفظ شود. سید حسن نصرالله جنگ‌های منطقه طی چند دهه از جنگ صدام علیه ایران تا جنگ فعلی عربستان در یمن را با هدف حفظ توازن قدرت به نفع اسرائیل دانست و گفت که هدف این جنگ‌ها چیزی جز، حفظ رژیم صهیونیستی نیست.

دبیر کل حزب‌الله لبنان به مواضع برخی کشورها در جهان عرب اشاره کرد و گفت که برخی از این کشورها از معادله در برابر اسرائیل خارج شده‌اند و ساکت و بی‌صدا مشغول بحران‌های داخلی خود هستند و سلطنت و حکومت حاکمان آن‌ها حفظ شده است ولی برخی ازاین کشورها در موضع حمایت از رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند.

ایران در مرکز ثقل محور مقاومت است

او به جایگاه ایران در محور مقاومت و معادله مقابله با اسرائیل اشاره کرد و گفت که علت این همه فشارها و تحریم‌ها علیه ایران به دلیل قرار گرفتن در مرکز ثقل این محور، بیش از همه هدف حملات و اقدامات آمریکایی‌ها قرار گرفته است.

سید حسن نصرالله اظهار داشت که اسرائیل با قدرت به دنبال این بود که حوادث را به سمت جنگ آمریکا و ایران سوق دهد ولی این دل خوشی و آرزوی آن به نتیجه نرسید و شکست خوردند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که طرح دشمن تاکنون علیه ایران شکست خورده و ایران مقاومت کرد و ایستاد. سوریه پیروز شد. دشمن در یمن و غزه هم شکست خورده. هدف اسرائیل در غزه منع افزایش قدرت مقاومت بود که محقق نشده و محاصره مالی و غیرمالی هم مانع این افزایش نشده است و امروز موشک‌های مقاومت در فلسطین به همه شهرهای فلسطین اشغالی می‌رسد.

نصرالله: عراق شاهد تحولی مهم به نفع مقاومت بود

سید حسن نصرالله در ادامه به تحولات عراق پرداخت و با بیان اینکه قدرتمند بودن عراق، به زیان رژیم صهیونیستی و طرح‌هایش است، تصریح کرد که «اسناد جرج بوش نشان می‌دهد که جنگ برای چه علیه عراق آغاز شد. برای این بود که عراق نابود شود تا اسرائیل قوی‌تر باشد».

او گفت:« یکی از گزینه‌ها علیه عراق در سال‌های گذشته، ایجاد جنگ مذهبی و دینی میان عراقی‌ها بود... اما پیروزی عراق بر داعش و تشکیل الحشد الشعبی، همه در خدمت محور مقاومت بود و مسئولیت عراقی‌ها این است که کشورشان را به جایگاه اصلی آن بازگردانند که یکی از این جایگاه‌ها مبارزه با رژیم صهیونیستی است».

سوریه در جنگ شبه‌جهانی علیه خودش، پیروز شد

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه به تحولات سوریه پرداخت و گفت که این کشور در جنگ شبه‌جهانی که علیه‌اش به راه افتاد پیروز شده و نبرد در برخی نقاط باقی است.

او با بیان اینکه دشمن دنبال این است که ارتش سوریه توان خود را بازیابی نکند، اظهار داشت که دشمن دنبال بیرون کردن ایران از سوریه است. ولی آنچه در سوریه رخ داد، پیروزی بزرگی برای محور مقاومت و شکست مفتضحانه برای آمریکا و اسرائیل بود.

سید حسن نصرالله افزود: «اسرائیل گمان می‌کرد که دولتی جدید با تانک‌های آمریکایی در سوریه بر سر کار خواهد آمد و دولتی متحد اسرائیل قدرت می‌گیرد . همه این رویاها بر باد رفته است. الان تکیه دشمن در سوریه روی تحریم و فشار اقتصادی و افزایش فشار مالی به این کشور است».

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد که سوریه هم یکی دیگر از شکست‌های اسرائیل در منطقه است که البته با ایستادگی، فداکاری و خون‌دادن حاصل شد. او گفت که سوریه در جنگ شبه‌جهانی علیه خودش، پیروز شد.

شکست دشمن در یمن، بر معامله قرن اثر گذاشت

سید حس نصرالله با بیان اینکه دشمن توان تغییر معادله میدانی در یمن را ندارد، تأکید کرد که همه، اهمیت یمن و موقعیت آن را می‌دانیم و جنگ اسرائیلی‌-آمریکایی علیه یمن به همین دلیل است و آمریکا در اشکال مختلف از جنگ علیه یمن حمایت می‌کند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت دشمن تصور می‌کرد که می‌تواند مانع رشد قدرتی از قدرت‌های محور مقاومت در یمن شود ولی امروز یمن موشک‌های بالستیک، پدافند هوایی، پهپاد و صنعت نظامی خوبی دارد.


وی با بیان اینکه امروز دشمن توان تغییر معادله میدانی در یمن را ندارد خاطر نشان کرد که شکست دشمن در یمن، بر طرح معامله قرن هم تأثیر داشت.

او در ادامه به ناکامی‌ها و بلندپروازی‌های ولی‌عهد سعودی در یمن اشاره کرد و گفت محمد بن سلمان که برخی او را «فارسُ العرب» (سوارکار قهرمان عرب) می‌پنداشتند در یمن کاری از پیش نبرده است.

سید حسن نصرالله در مورد اقدامات رژیم صهیونیستی علیه لبنان نیز گفت که اسرائیل از اینکه به سمت جنگ با این کشور برود می‌ترسد و نگران واکنش‌ مقاومت است. او ادامه داد: «اسرائیل اعتراف کرده است که در مواجهه با قدرت‌گیری و افزایش قدرت حزب‌الله شکست خورده است و در انتخابات گذشته وعده داده بود که در محیط شیعی لبنان کودتا راه بیاندازد ولی از نتایج شوکه شد و امروز هم بر تحریم‌های آمریکا علیه حزب‌الله امید بسته است».

حزب‌الله در لبنان قوی است

دبیر کل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه شروط آمریکا برای کمک به دولت لبنان فقط در سلاح مقاومت یا در ترسیم مرزهای دریایی با اسرائیل متوقف نخواهد داشت، اظهار داشت که «حزب‌الله در لبنان قوی است و می‌تواند از طریق امکانات خود بر بحران موجود غلبه کند».

سید حسن نصرالله گفت دشمن که از نتیجه انتخابات یک سال و نیم غافلگیر شده، اکنون دنبال تغییر معادله در لبنان است. دشمنان ما اکنون دنبال تحریم و محاصره هستند. تلاش می‌کنند وضعیت موجود را تغییر دهند. اقتصاد را نابود کنند و مردم تحت فشار قرار بگیرند و بعد بگویند مقاومت باید خلع سلاح شود.

او گفت که رژیم اسرائیل در نوار غزه هم به این امید بسته بود که اهالی این منطقه را بر مقاومت تحریک کند و مانع از افزایش قدرت آن‌ها شود که شکست خورد.

معامله قرن، خریدار ندارد

سید حسن نصرالله در ادامه به تلاش آمریکا برای تصویب طرح ضد فلسطینی معامله قرن خود شاره کرد و گفت که آن‌ها در تصویب این طرح خود شکست خوردند چرا که حتی یک فلسطینی پیدا نکردند که این طرح را امضا کند یا با آن موافقت کند و این یعنی شکست بزرگی برای آمریکا و اسرائیل است.

فرصت طلبی‌صهیونیست‌ها از فرصت پیش آمده

دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد که صهیونست‌ها از دولت ترامپ می‌خواهند به نحو احسن استفاده کند. وی در این باره گفت: «اسرائیل از مدت باقی‌مانده از ریاست جمهور ترامپ استفاده کند؛ چرا که دولت او فرصت تاریخی برای آن‌هاست. اسرائیل گام‌های خود را سریع برم‌دارد تا از راهکار دو دولتی خلاص شود و دولت یهود را با استفاده از حضور ترامپ در رأس قدرت در آمریکا ایجاد کند».

او افزود: «اسرائیلی‌ها می‌گویند که فقط چند ماه فرصت دارند تا طرح الحاق [اشغال بخش‌هایی جدید از کرانه باختری] را اعمال کنند [چون ممکن است ترامپ در انتخابات پیروز نشود]».

سید حسن نصرالله عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و گفت که ملت‌های عرب منطقه باید با ابزارهایی که در اختیار دارند، مانع از این کار شوند.

هرگونه عادی‌سازی روابط با اسرائیل خیانت و محکوم است

او با بیان اینکه مسیر عادی‌سازی روابط با اسرائیل منتهی به شکست و خیانت است، اظهار داشت که نتیجه این مسیر را در کشورهاییی که به دنبال عادی‌سازی روابط بودند، می‌بینیم.

سید حسن نصرالله در ادامه به شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: «ترور و شهادت فرمانده بزرگ محور مقاومت حاج قاسم و شهادت ابو مهدی المهندس، ضربه کاری به محور مقاومت بود. به معنای ظاهری دنیایی خسارتی برای ماست... خون ایشان مسیر مقاومت را تقویت خواهد کرد مثل دیگر فرماندهان شهید که خون‌شان این کار را کرد و خونشان سبب افزایش انسجام، وحدت و قدرت مقاومت شد. وفادار بودن به این عزیزان سبب می‌شود که مشقات هر چقدر باشد تحمیل کنیم».

او در باره تحولات طی دو سال اخیر نیز گفت که مجموعا سال 2019 و بخشی از سال 2020 ،‌ انکار نمی‌کنم که آمریکا و اسرائیل در برخی بخش‌ها موفقیت‌هایی داشته‌اند اما محور مقاومت هم توانسته شکست‌های بزرگی به آنان وارد کند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان نسبت به آینده ابراز امیدواری کرد و گفت «افق پیش روی ما امیدوارکننده است. جنگ در یمن به سوی پیروزی رزمندگان یمنی پیش می‌رود. سوریه در جنگ پیروز شده و بخش‌هایی هنوز باقی است. روشن است که اولیت محور آمریکایی-اسرائیلی جنگ روانی، تحریم اقتصادی و گرسنه‌نگاه داشتن مردم است».

وی اظهار داشت که ما در محور مقاومت باید ایستادگی را ادامه دهیم. برنامه افزایش قدرت محور مقاومت ادامه دارد و دشمن اسرائیلی نمی‌تواند آن را نه در ایران، نه در هیچ کشور دیگری مثل یمن،‌سوریه، لبنان یا عراق متوقف کند


سید حسن نصرالله با بیان اینکه قواعد نبرد که از طریق ایستادگی در جنگ تموز [2006] ترسیم شده، هنوز باقی است، افزود: «ما امروز مقابل جهانی جدید هستیم... جهانی که مرکزش را آمریکا می‌دانستند. اما امروز می‌گویند که آمریکا قدرت رهبری دنیا را از دست داده است».

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که رهبری جهانی امروز وجود ندارد. آمریکا درگیر کرونا و مسائل اقتصادی داخلی و ده‌ها میلیون بیکار و هزاران کشته خود در بیماری کروناست. اروپا، چین، ایران جدید.. منطقه جدید.. همه در افق است. کافی است بگوییم که سه ضلع معامله قرن که بهتر است بگوییم معامله‌ای نیست، تجاوز است، یعنی ترامپ، محمد بن سلمان و نتانیاهو شکست خورده است. ترامپ کجاست؟ مشغول خودشان است. امروز نتانیاهو و محمد بن سلمان کجا هستند؟ درگیر بحران داخلی آل سعود، جنگ یمن و مسائل داخلی خودشان هستند.

سید مقاومت گزینه‌های نظامی آمریکا در منطقه را بعید دانست و گفت که آن‌ها هم‌اکنون بر روی جنگ روانی و اقتصادی تمرکز کرده‌اند. وی اظهار داشت که قواعد درگیری با دشمن همچنان پا برجاست و نباید به اشتباه عزم و اراده مقاومت را امتحان کند.

او ارکان تحقق معامله قرن را ضعیف دانست و گفت که ارکان این معامله یعنی ترامپ، نتانیاهو و محمد بن سلمان درگیر بحران‌ها و مشکلاتی هستند که اگر ما به وظایف و مسئولیت‌های خود عمل کنیم، افق‌هایی را در برابر ما باز خواهد کرد.

سید حسن نصرالله گفت که محور مقابل، قابل شکست دادن است همانطور که تاکنون شکستش داده‌ایم، بنابراین باید امیدوار بود، تأکید کرد که اگر فرصت برای ملت‌ها فراهم شود، حمایت خود را از مقاومت اعلام می‌کنند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها