توسعه «سینماماشین» همزمان با عید فطر/ گیشه «خروج» 150 میلیونی شد

مسعود رضی مسئول «سینماماشین» فیلم سینمایی «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا عنوان کرد که عایدی این فیلم از «سینماماشین» 150 میلیون تومان بود.

توسعه «سینماماشین» همزمان با عید فطر/ گیشه «خروج» 150 میلیونی شد
کد خبر: 406648
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۳ ۱۰:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| مسعود رضی مسئول اکران فیلم سینمایی «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا در «سینماماشین» درباره میزان فروش این فیلم در این طرح گفت: «سینماماشین» فیلم سینمایی «خروج» تقریباً یازده شب در 2 سانس در پارکینگ شماره سه برج میلاد انجام شد و در تمام این شب‌ها ظرفیت پارکینگ به طور صد درصد پر شد یعنی در هر سانس پذیرای 164 خودرو بودیم. ما هر روزی که سایت فروش بلیت را برای روزهای آینده باز می‌کردیم طی سه، چهار ساعت ظرفیت سانس تکمیل می‌شد از همین رو استقبال خوبی داشتیم.

او افزود: حدود 3 هزار و 500 خودرو در طرح «سینماماشین» فیلم سینمایی «خروج» شرکت کردند. در هر خودرو حداقل 2 نفر حضور داشتند حتی گاهی در برخی از خودروها 5 سرنشین هم حضور داشت بنابراین حدود 8 هزار مخاطب در این طرح به تماشای «خروج» نشستند.

با توجه به اینکه قیمت بلیت هر خودرو 40 هزار تومان بود، به طور تقریبی چیزی نزدیک به 150 میلیون تومان از این طریق عاید «خروج» شد.

توسعه «سینماماشین» در تهران، مشهد، اصفهان، قم و شیراز

رضی بیان کرد: ما در حال توسعه «سینماماشین» هستیم و مجموعه‌های مختلفی برای انجام این کار تمایل نشان داده‌اند اما از آنجایی که ما این کار را شروع کرده و تجربه‌هایی هم اندوخته‌ایم به عنوان مشاور در کنارشان ایستاده‌ایم از همین رو از مجموعه نورتابان گرفته تا مجموعه‌های خصوصی در حال گسترش این طرح هستند. این طرح هرکجا هم راه‌اندازی شود اولین فیلمی که در آن به نمایش دربیاید فیلم سینمایی «خروج» است برای مثال قرار است در چند نقطه از تهران، مشهد، اصفهان، قم و شیراز راه‌اندازی شود بنابراین حدود 10 روز یا دو هفته «خروج» در این مراکز به نمایش گذاشته می‌شود.

مسئول «سینماماشین» فیلم سینمایی «خروج» اظهار کرد: همه این مراکز در تلاش هستند تا در عید فطر راه‌اندازی شوند. در حال حاضر نیز چند نقطه در تهران در حال آماده‌سازی است برای مثال قرار است تا محرم و صفر طرح «سینماماشین» در برج میلاد ادامه داشته باشد ضمن اینکه قرار است 2 محوطه برای این منظور در غرب تهران، یک مرکز در شرق و یک مرکز در جنوب تهران راه اندازی شود. شروع کار همه این مراکز هم با «خروج» است.

اکران فیلم‌های «اوج» در طرح «سینماماشین»

رضی تصریح کرد: ما باید حتماً فیلم‌ها را در شرایط اقتصادی درست اکران کنیم، یک سری از فیلم‌ها مخاطبان خاص و یک سری مخاطبان عام‌تری دارند که می‌شود هم در پلتفرم‌ها به نمایش گذاشت و هم در این طرح جانمایی کرد که ما مشغول بررسی این امور هستیم. در ادامه نیز ما حتماً تعدادی از فیلم‌های اوج را در این طرح «سینماماشین» اکران خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به اکران آنلاین فیلم «خروج» گفت: اکران آنلاین «خروج» به‌عنوان اولین فیلمی که در این ساختار به نمایش گذاشته شد، شروع خوب و موفقی داشت که به نظرم مخاطبان آن در روز اول با تعداد مخاطبان فیلم‌های پرفروش برابری می‌کرد. با این وجود این فیلم نیاز به تبلیغات تلویزیونی داشت. در حالی که تلویزیون به ما قول پخش 200 تیزر را داده بود اما تیزرهای این فیلم تنها در 30 نوبت از تلویزیون پخش شد که آنچنان که باید و شاید موثر واقع نشد ولی در مجموع اکران آنلاین «خروج» اتفاق خوبی بود و توانستیم یک درآمد 2 و نیم میلیاردی داشته باشیم. چیزی بیش از 200 هزار یوزر هم به تماشای این فیلم نشستند که هر یوزر برابر با 2 و نیم نفر است یعنی تقریباً 750 هزار نفر به تماشای «خروج» نشستند.

قیمت بلیط متغیر برای اکران «جهان با من برقص»

رضی با اشاره به «سینماماشین» فیلم «جهان با من برقص» هم گفت: با توجه به اینکه ما تجربه‌ای را در راه اندازی «سینماماشین» کسب کرده بودیم و می‌توانستیم به دوستان مشاوره بدهیم با «جهان با من برقص» هم همکاری کردیم برای مثال قیمت بلیت «خروج» به صورت ثابت چهل هزار تومان بود اما دوستان «جهان با من برقص» گفتند دوست دارند قیمت بلیت متغیر باشد و آن را بالاتر ببرند چون 40 هزار تومان برای آن‌ها مقرون به صرفه نبود از همین رو میانگین قیمت‌های بلیت «جهان با من برقص» 60 هزار تومان بود ولی بلیت 30 هزار تومانی هم داشت یعنی مثل کنسرت‌ها که قیمت صندلی‌ها متغیر است.

وی توضیح داد: در پارکینگ شماره سه برج میلاد جایگاه‌هایی وجود دارد که برخی بهترین میدان دید را دارند برای مثال جایگاه‌های انتهایی از این دست هستند ولی هرچه به کناره‌ها بروید میدان دید محدودتر می‌شود بنابراین عوامل «جهان با من برقص» بر اساس جایگاه‌ها قیمت‌ها را تعیین کردند. از همین رو قیمت بلیت‌ها بین 30 تا 80 هزار تومان بود اما میانگین آن چیزی نزدیک به 60 هزار تومان می‌شد.

رضی در پایان اظهار کرد: در این طرح همه مدل خودرو شرکت کردند اتفاقاً این بار پراید هم وجود داشت. به همین ترتیب از 160 خوردو قیمت یک سوم از بلیت‌هایشان 40 هزارتومانی بود اما یک سری جایگاه‌ها گران‌تر شد. اگر می‌خواهیم چرخ «سینماماشین» بچرخد باید کاری کنیم که صاحب فیلم ترغیب شود یکی از المان‌های ترغیب هم درآمد است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها