«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

دور دنیا| همه شهروندان بریتانیا اهداکننده عضو شدند

از روز چهارشنبه گذشته اهدای عضو در بریتانیا به صورت نوعی رفتار اجباری درآمد و هر فردی که مرگ مغزی‌اش تایید شود مستقیماً یک اهداکننده عضو خواهد بود، مگر آنکه خود فرد رسماً در طول حیاتش شخصاً مخالفت خود را با این اقدام اعلام کرده باشد.

دور دنیا| همه شهروندان بریتانیا اهداکننده عضو شدند
کد خبر: 406874
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۳ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| از روز چهارشنبه گذشته اهدای عضو در بریتانیا به صورت نوعی رفتار اجباری درآمد و هر فردی که مرگ مغزی‌اش تایید شود مستقیماً یک اهداکننده عضو خواهد بود، مگر آنکه خود فرد رسماً در طول حیاتش شخصاً مخالفت خود را با این اقدام اعلام کرده باشد.

به گزارش اعتمادآنلاین، رسانه‌های انگلیسی خبر دادند، بر اساس این قانون هر فرد بالای 18 سال بریتانیایی یک اهداکننده عضو بالقوه محسوب می‌شود و تنها در صورتی که در طول حیات خود نسبت به اهدای اعضای بدنش اعتراض کرده باشد، پزشکان اجازه پیدا نخواهند کرد اعضای بدنش را به افراد نیازمند پیوند بزنند.

طبق اعلام هیات بهداشت عمومی بریتانیا، این قانون می‌تواند جان میلیون‌ها نفر از افرادی را که نیازمند پیوند عضو هستند اما عضوی برای اهدا پیدا نمی‌کنند نجات دهد.

با این حال وزیر بهداشت بریتانیا تاکید دارد اجرای این قانون در حال حاضر و تا زمان پایان بحران شیوع ویروس کرونا مسکوت خواهد ماند.

به اعتقاد پزشکان، اجرای این قانون باعث می‌شود شمار عملیات پیوند عضو در بریتانیا در سال 2023 به بیش از 700 عمل برسد که خود می‌تواند عاملی برای نجات تعداد بیشتری از بیماران شود.

گفتنی است قانون مشابهی در سال 2015 در ولز به تصویب رسیده و پیش‌بینی می‌شود در پاییز پیش رو چنین قانونی در اسکاتلند هم به تصویب برسد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها