کد خبر: 407087
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۵ ۱۲:۰۷:۳۵
| |

جمشید عدالتیان:

کرونا مجبورمان کرد عادی رفتار کنیم/ وارد اقتصاد هوشمند شدیم

عضو اتاق ایران گفت: اگر قرار است به وضعیت قبل از کرونا برگردیم امیدوارم دیگر شرایط اقتصادی کشور مثل قبل کرونا عادی نشود چون درست همین است که الان داریم انجام می دهیم.

کرونا مجبورمان کرد عادی رفتار کنیم/ وارد اقتصاد هوشمند شدیم
کد خبر: 407087
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۵ ۱۲:۰۷:۳۵

اعتمادآنلاین| جمشید عدالتیان درباره روند عادی شدن اقتصادی ایران در پساکرونا به نامه نیوز گفت: رفتار مصرف کننده و تولید کننده باید به شدت عوض شود. امیدوارم در این مدت تجاربی که کسب کردیم را فراموش نکنیم. ما فهمیدیم اگر 2 سوم بانک ها نیز تعطیل شوند اشکالی ندارد و بانک ها با یک سوم پرسنل می توانند پاسخگوی مشتریان خود باشند.

او افزود: ما متوجه شدیم یک سوم نیروهای انسانی در دولت را می توان کم کرد، قاعدتا این اتفاق بار مالی قابل توجهی را از روی دوش دولت بر می دارد. ما مدل جدیدی از آموزش را تجربه کردیم و دریافتیم که نیاز نیست این همه مدرسه بسازیم بلکه می توانیم بدون استخدام معلم با آموزش مجازی به دانش آموزان بیشتری مطالب درسی را بیاموزیم، به طوری که هم نحوه تدریس کیفی تر شود.

عضو اتاق ایران با اشاره به مزایای فروش آنلاین محصولات در عوض مراجعه مستقیم به مغازه ها یادآور شد: بسیاری از اَپ ها در این زمینه فعال شدند و مردم یاد گرفتند چگونه خرید آنلاین انجام دهند. باید قبول کنیم دنیا تغییر کرده و آن اقتصاد مبتنی بر خیابان و جاده دیگر منقضی شده است.

وی افزود: در دوران شیوع کرونا مجبور شدیم بسیاری از عادت ها و کارهای غلط گذشته را کنار بگذاریم و عادی رفتار کنیم. ما وارد اقتصاد هوشمند شدیم، دیگر الزامی نیست که افراد حتما در محل کار خود حاضر باشند، میلیون‌ها ایرانی می‌توانند از داخل کشور برای شرکت های خارجی دورکاری کنند که این مسئله به موضوع رفع بیکاری به شدت کمک خواهد کرد.

این فعال اقتصادی تأکید کرد: قبل از کرونا هرچه بود غیرعادی بود و فقط همه به آن وضعیت عادت کرده بودیم، حالا چندماهی فرصت داشتیم که تجربه کنیم و دریابیم که می شود خیلی از عادت های غلط را اصلاح کرد. البته برای بهرم مندی بیشتر از مزایای اقتصاد هوشمند، زیرساخت هایی لازم است که می توان به جای هزینه کردن برای استخدام کارمند و ساخت مدرسه، دانشگاه، بانک و جاده، اعتبارات را برای توسعه مباحث زیربنایی و روبنایی اقتصاد هوشمند تخصیص داد.

عدالتیان ادامه داد: اگر قرار است به وضعیت قبل از کرونا برگردیم امیدوارم دیگر شرایط اقتصادی کشور مثل قبل کرونا عادی نشود چون درست همین است که الان داریم انجام می‌دهیم.

خیلی از مردم به پس انداز و پرهیز از مصرف گرایی روی آوردند چون نگران آینده شغلی خود هستند، درر حالی که اگر کرونا نبود پول های خودشان را صرف عوض کردن لباس، مبل و یخچال و دیگر اسباب و وسایل خانه می کردند.

منبع: شهرخبر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها