نماینده عراقی:

نباید در قبال جنایات ریاض در عراق سکوت کرد

یک نماینده فراکسیون صادقون با تأکید بر اینکه کابینه جدید عراق باید موضع قاطعی در قبال عربستان سعودی اتخاذ کند، مسئولان سعودی را حامی اصلی تروریسم در منطقه عنوان کرد.

نباید در قبال جنایات ریاض در عراق سکوت کرد
کد خبر: 407090
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۵ ۱۲:۱۴:۵۳

اعتمادآنلاین| «حسن سالم» نماینده فراکسیون پارلمان «صادقون» عراق تأکید کرد که باید «رژیم سعودی، مجرم شناخته شود».

سالم به شبکه خبری العهد گفت که «مسئولان آل سعود، تأمین مالی تروریسم در عراق و منطقه را بر عهده دارند».

وی تأکید کرد که مسئولان سعودی جنایات بسیاری در عراق مرتکب شده‌اند و به همین دلیل باید رژیم سعودی به خاطر جنایات خود در این کشور، مجرم شناخته شود.

این نماینده صادقون خاطر نشان کرد، کابینه مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق باید موضع قاطعی در قبال عربستان سعودی اتخاذ کند.

سالم با بیان اینکه اعضای پارلمان عراق در پی شکایت و مجرم دانستن رژیم سعودی هستند، تأکید کرد: «سکوت در قبال اقدامات سعودی در قبال عراق، خیانت به خون ملت عراق است».

روز جمعه یک فایل صوتی منسوب به «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان در گفت‌و‌گو با «معمر قذافی» دیکتاتور معدوم لیبی منتشر شد که در آن بن علوی به قذافی می‌گوید مقامات سعودی به اطلاع او رسانده‌اند که 4000 تروریست سعودی در عراق فعالیت دارند.

این فایل صوتی که به نظر می‌رسد مربوط به سال 2004 باشد، خشم بسیاری از شخصیت‌های عراقی را موجب شده است(جزئیات بیشتر).

در همین ارتباط، «سعد الکعبی» تحلیلگر عراقی در واکنش به این فایل صوتی گفت که دولت بغداد باید از ریاض به شورای امنیت شکایت کند.

الکعبی تأکید کرد که دولت عراق می‌تواند از طریق شورای امنیت و سازمان ملل، عربستان سعودی را به دلیل جنایت‌هایی که تروریست‌های سعودی در عراق انجام داده‌اند به محاکمه بکشاند.

وی خاطر نشان کرد، بغداد باید خواستار پرداخت غرامت مالی از سوی دولت سعودی شود؛ نه اینکه وزیر مالی خود را به ریاض بفرستد و این اقدام «سبک شمردن» خون مردم عراق است.

به گفته این تحلیلگر عراقی، زندان‌های این کشور مملوء از تروریست‌های سعودی است و علاوه بر آن، تروریست‌های دیگری نیز از این کشور هستند که همچنان دست به عملیات می‌زنند و صرف وجود این تروریست‌ها برای اقامه دعوی علیه دولت سعودی به اتهام نقض منشور سازمان ملل کفایت می‌کند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها