نفتکش‌های ایرانی/ تشکر رئیس جمهوری ونزوئلا از ایران در توییتر

نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا  ضمن به اشتراک گذاشتن تصاویری از نفتکش‌های ایرانی حامل سوخت ارسالی به این کشور و با هشتگ «ایران تشکر» در صفحه توئیترش نوشت: مصادف شدن پایان ماه رمضان و رسیدن نفتکش فورچون، نماد همبستگی جمهوری اسلامی ایران با ونزوئلاست.

نفتکش‌های ایرانی/ تشکر رئیس جمهوری ونزوئلا از ایران در توییتر
کد خبر: 407250
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۶ ۱۰:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| رئیس جمهوری ونزوئلا مصادف شدن دو رویداد «رسیدن اولین نفتکش ایرانی به آب‌های این سرزمین» و «پایان ماه مبارک رمضان» را به فال نیک گرفت و آن را نماد همبستگی دو ملت دانست.

«نیکولاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا ضمن به اشتراک گذاشتن تصاویری از نفتکش‌های ایرانی حامل سوخت ارسالی به این کشور و با هشتگ «ایران تشکر» در صفحه توئیترش نوشت: مصادف شدن پایان ماه رمضان و رسیدن نفتکش فورچون، نماد همبستگی جمهوری اسلامی ایران با ونزوئلاست؛ در روزگاری که حکومت ظلم با سواستفاده از قدرت به دنبال افزایش تسلط است، برادری جوامع آزاده تنها راه نجات ماست.

روز یکشنبه و همزمان با ورود نخستین نفتکش ایران به آبهای انحصاری اقتصادی ونزوئلا، هشتک #GraciasIran (تشکر ایران) ترند اول توئیتر ونزوئلا شد.

نیکولاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا ضمن تشکر از حمایت‌های ایران، تاکید کرد: کاراکاس و تهران هر دو خواهان صلح هستند. ما حق داریم آزادانه تجارت کنیم.

وی، ایران و ونزوئلا را دارای «مردمانی انقلابی» نامید که «هرگز در برابر امپراتوری آمریکای شمالی به زانو در نخواهند آمد

به دنبال تهدیدهای آمریکا برای اطمینان از اینکه کشتی ایرانی بدون هیچ گونه حادثه به سواحل ونزوئلا برسد، تانکر هنگام عبور از منطقه انحصاری اقتصادی (EEZ) توسط نیروی دریایی ونزوئلا اسکورت شد.

پنج کشتی به نام‌های «فورچون»، «فارست»، «فاکسون»، «پتونیا» و «کلاول» حامل سوخت ایران بوده و راهی ونزوئلا شده‌اند.

دومین کشتی نیز که فارست نام دارد پیش از این روز شنبه وارد دریای کارائیب شد. سه کشتی دیگر نیز در حال عبور از اقیانوس اطلس هستند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها