کد خبر: 408152
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۰ ۰۹:۲۳:۴۳
| |

دور تازه مذاکرات آمریکا و عراق در بغداد

طبق آنچه یک مسئول بلند پایه عراقی در گفتگوی تلفنی با العربی الجدید متذکر شد، امروز دو طرف روی یک رابطه مشخص و واضح تکیه دارند که هر یک از طرف‌ها می‌داند چه می‌خواهد. این مسئول تاکید می‌کند که پرونده‌هایی که قرار است مورد بررسی قرار گیرد، در زمینه‌های امنیتی، سیاسی و اقتصادی مختلفی است.

دور تازه مذاکرات آمریکا و عراق در بغداد
کد خبر: 408152
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۰ ۰۹:۲۳:۴۳

اعتمادآنلاین| عادل النواب در وبسایت روزنامه «العربی الجدید» متعلق به قطر که دفتر آن در لندن قرار دارد، نوشت: قرار است در نیمه ماه آینده، اولین جلسات مذاکره استراتژیک بین عراق و ایالات متحده در پایتخت عراق برگزار شود. اولین مذاکره بین این دو، در سال 2008 برگزار شد، که هدف از آن، امضای توافق همکاری امنیتی بود و براساس آن، نیرو‌های آمریکایی در سال 2011 به تدریج از عراق خارج شدند. اما طبق آنچه یک مسئول بلند پایه عراقی در گفتگوی تلفنی با العربی الجدید متذکر شد، امروز دو طرف روی یک رابطه مشخص و واضح تکیه دارند که هر یک از طرف‌ها می‌داند چه می‌خواهد. این مسئول تاکید می‌کند که پرونده‌هایی که قرار است مورد بررسی قرار گیرد، در زمینه‌های امنیتی، سیاسی واقتصادی مختلفی است، که طبیعتا یکی از آن‌ها کلیدی برای توافق کامل یا به نتیجه رساندن نهایی مذاکره در خصوص پرونده حضور آمریکا در عراق و نفوذ ایران در این کشور عربی می‌شود.

در ادامه این مطلب آمده است: وی خاطر نشان کرد که دولت الکاظمی هنوز اسامی هیئتی که قرار است با آمریکایی‌ها مذاکره کنند را اعلام نکرده است، اما ظاهرا قصد دارد این هیئت را از میان فرماندهان نظامی و امنیتی بلند پایه و همچنین، مسئولان وزارت خارجه، وزارت دادگستری، وزارت دارایی، وزارت تجارت و وزارت نفت انتخاب کند.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها