زهره الهیان، منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

دولت لایحه صیانت از امنیت زنان را به مجلس ارسال کند

منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید هرچه سریعتر لایحه صیانت از امنیت زنان از سوی دولت به مجلس ارسال شود، گفت: ما منتظر ارسال این لایحه از سوی دولت به مجلس هستیم، این لایحه می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند و در صیانت از امنیت زنان تاثیرگذار باشد.

دولت لایحه صیانت از امنیت زنان را به مجلس ارسال کند
کد خبر: 408300
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۰ ۱۲:۴۳:۱۷

اعتمادآنلاین| زهره الهیان با اشاره به حادثه قتل رومینا اشرفی دختر 13 ساله تالشی توسط پدرش اظهار داشت: باید هرچه سریعتر به روند قانونی وضعیت پرونده رومینا اشرفی در قوه قضاییه رسیدگی و این پرونده تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به اینکه باید هرچه سریعتر لایحه صیانت از امنیت زنان از سوی دولت به مجلس ارسال شود، گفت: ما منتظر ارسال این لایحه از سوی دولت به مجلس هستیم، این لایحه می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند و در صیانت از امنیت زنان تاثیرگذار باشد.

این در حالی است که معصومه ابتکار معاون رییس‌جمهوری در امور زنان و خانواده در توئیتی از مطرح شدن ماجرای قتل رومینا در هیات دولت خبر داد و تصریح کرد که خواستار بررسی لایحه تامین امنیت زنان خارج از نوبت شد.

معصومه ابتکار چهارشنبه هفته گذشته اظهارداشت: امروز در هیات دولت درباره جنایت ⁧‫رومینا‬⁩ صحبت و درخواست کردم تسریع و اولویت برای نوبت ⁧‫لایحه تامین امنیت زنان‬⁩ انجام شود. در پاسخ به درخواست خانم ⁧‫جنیدی‬⁩ نیز آقای ⁧‫جهانگیری‬⁩ دستور بررسی خارج از نوبت لایحه در کمیسیون را صادر کردند. آماده ایم تا در هفته آینده در کمیسیون لوایح مطرح شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس‌جمهوری در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت با ابراز تاسف از خشونت خانگی در تالش، دستور تسریع در رسیدگی به لوایح منع خشونت را صادر کرد.

لایحه «صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت» در قالب 77 ماده شهریور سال گذشته از قوه قضاییه به دولت ارائه شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها