حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی:

هیچ مجلسی را نباید همتراز انقلاب اسلامی تلقی کنیم

پس از انتخابات هیأت‌رییسه مجلس با توجه به تعداد آرایی که به نام مصطفی میرسلیم رییس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی نوشته شد، عباس سلیمی‌نمین تحلیلگر سیاسی اصولگرا در گفت‌وگویی درخصوص حزب مؤتلفه اسلامی و سیدمصطفی میرسلیم کاندیدای این حزب برای کرسی ریاست مجلس و اینکه آیا افراد حاضر در مجلس می‌توانند هم‌افزایی داشته باشند، گفت: «اینکه یک جریان در کل 10 رای دارد و بعد از این شوک به این فهم سیاسی می‌رسد که با سایرین هم‌افزایی کند یا خیر، بستگی به خودشان دارد. هرچند من امیدوار نیستم کاندیدایی که حزب مؤتلفه معرفی کرده چنین روشی در مجلس یازدهم پیش بگیرد».

هیچ مجلسی را نباید همتراز انقلاب اسلامی تلقی کنیم
کد خبر: 408743
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ ۰۸:۴۴:۵۹

اعتمادآنلاین| پس از انتخابات هیأت‌رییسه مجلس با توجه به تعداد آرایی که به نام مصطفی میرسلیم رییس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی نوشته شد، عباس سلیمی‌نمین تحلیلگر سیاسی اصولگرا در گفت‌وگویی درخصوص حزب مؤتلفه اسلامی و سید مصطفی میرسلیم کاندیدای این حزب برای کرسی ریاست مجلس و اینکه آیا افراد حاضر در مجلس می‌توانند هم‌افزایی داشته باشند، گفت: « اینکه یک جریان در کل 10 رای دارد و بعد از این شوک به این فهم سیاسی می‌رسد که با سایرین هم‌افزایی کند یا خیر، بستگی به خودشان دارد. هرچند من امیدوار نیستم کاندیدایی که حزب مؤتلفه معرفی کرده چنین روشی در مجلس یازدهم پیش بگیرد».

وی همچنین در ادامه اظهار داشت:« من در مورد ایشان (میرسلیم) و این حزب (موتلفه) خوشبین نیستم مگر اینکه تغییرات لازم را از امروز آغاز کنند.»

در همین راستا حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در واکنش به سخنان سلیمی‌نمین گفت: آقای سلیمی‌نمین تنها یک نفر است و نیازی نیست که یک حزب بخواهد در برابر اعلام موضع یک نفر موضع‌گیری داشته باشد، ایشان به عنوان یک نفر نظر خود را بیان کرده که به عنوان یک فرد محترم است، اما طبیعتاً به نظر می‌رسد که مقداری ایشان از موضع متعصبانه اظهارنظر کرده و این نظر او به دلیل کم‌اطلاعی از درون حزب است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی همچنین در واکنش به ادعای سلیمی‌نمین مبنی بر اینکه «جریاناتی همچون مؤتلفه اسلامی بفهمند باید قالب را بشکنند و به نیروهای جوان اجازه دهند تا وارد میدان شوند»، بیان داشت: این افراد بگویند که تاکنون چندبار در حزب مؤتلفه حضور داشته‌اند تا ببینند کار حزب در دست چه کسانی است.

وی ادامه داد: اگرچه ویترین حزب در دست بعضی از افراد باتجربه و مسن، قرار دارد اما اصل کار اجرایی حزب در دست جوانان است، پیشنهاد می‌کنم این افراد حداقل یک بار بیایند و یک قدمی در حزب بزنند تا ببیند که کار و امورات حزب در دست چه کسانی است و بعد چنین قضاوتی کنند.

ترقی همچنین در ادامه افزود: این انتقاد به حزب وارد است که ویترین آن در دست کسانی است که باتجربه و مسن هستند اما باید به این مسأله توجه داشته باشیم که فعالیت حزبی در جامعه ما هزینه بالایی دارد به ویژه زمانی که فردی وابسته به حزب باشد و در مسئولیتی قرار گیرد، موقعیت در معرض خطر قرار می‌گیرد، به همین خاطر معمولا کسانی در این جایگاه قرار می‌گیرند که از این مرحله ناامنی شغلی واهمه نداشته باشند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی درخصوص اصرارها مبنی بر یکدست و یکصدا کردن مجلس و نتایج این مسأله ابراز داشت: اگر درون هر مجموعه‌ای تضارب افکار نباشد و از زوایای گوناگون موضوعات مورد بررسی قرار نگیرد، پختگی لازم در تصمیم‌گیری‌ها وجود نخواهد داشت. لذا کسانی که دنبال یکدست کردن مجلس هستند و می‌گویند هیچ صدایی غیر از یک صدا از مجلس خارج نشود، به این بهانه به اتقان قانونگذاری در کشور لطمه می‌زنند، در حالی که وجود اندیشه‌ها و دیدگاه‌های مختلف و سلایق گوناگون که اصول قانون اساسی انقلاب را قبول داشته باشند، می‌تواند در کیفیت قانونگذاری موثر باشد.

ترقی همچنین درباره اصرار بر استفاده از کلیدواژه «مجلس انقلابی» درخصوص مجلس یازدهم و آسیب‌های احتمالی در صورت عدم موفقیت این مجلس در عمل به وعده‌های خود، گفت: فراکسیونی که اکنون در مجلس ایجاد شده فراکسیون انقلاب اسلامی نام دارد، اما در واقع انقلاب اسلامی کاملا فراگیر است و متمرکز یا محدود به نیروهای یک جناح نیست، همچنین بررسی اینکه یک مجلس مطابق با انتظاراتی که از آن وجود داشته یا وعده‌هایی که به بدنه اجتماعی خود داد، عمل کرده است یا نه باید در پایان دوره فعالیت آن مجلس صورت گیرد که آیا توانسته‌اند مطابق چارچوبی که از آنها حمایت شده است، کارکرد مطلوبی برای حل مشکلات جامعه ارائه دهند یا نه.

وی ادامه داد: طبیعتاً نباید هیچ مجموعه یا مجلسی را همتراز و همسان انقلاب اسلامی تلقی کنیم، تا زمانی که در عرصه عمل نشان دهند که به اصول و آرمان‌های انقلاب پایبند هستند یا خیر، مجلس انقلابی در واقع مجلسی است که توصیه‌هایی که مقام معظم رهبری در پیام شروع به کار مجلس بیان کردند را به طور دقیق عمل کند، اگر به آن‌ها عمل کردند، می‌توان آن‌ها را در زمره نیروهای انقلاب برشمرد اما اگر عمل نکردند در مجموعه نیروهای انقلاب تعریف نخواهند شد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها