در نشست خبری سخنگوی دولت چه گذشت؟

علی ربیعی در ابتدای نشست خبری هفتگی خود با اشاره به سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(ره) اظهار کرد: خرداد را با نام امام خمینی(ره) می شناسیم. 14 و 15 خرداد فرصتی را برای اعضای دولت فراهم می‌کند که مجددا با آرمان‌های امام(ره) و آنچه که در راستای مبارزه با ظلم بود و با مشی امام(ره) تجدید پیمان کنند.

در نشست خبری سخنگوی دولت چه گذشت؟
کد خبر: 408894
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ ۱۳:۳۳:۰۱

اعتمادآنلاین| سخنگوی دولت اشاره به جریان انتقال بنزین از ایران به ونزوئلا اعلام کرد: در آینده هم با قاطعیت هرجایی که بتوانیم تبادل کالا داشته باشیم کار خود را ادامه می دهیم.

علی ربیعی در ابتدای نشست خبری هفتگی خود با اشاره به سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(ره) اظهار کرد: خرداد را با نام امام خمینی(ره) می شناسیم. 14 و 15 خرداد فرصتی را برای اعضای دولت فراهم می‌کند که مجددا با آرمان‌های امام(ره) و آنچه که در راستای مبارزه با ظلم بود و با مشی امام(ره) تجدید پیمان کنند.

دولت در مسیر آرمان‌های امام (ره) قدم برمی‌دارد

وی با تاکید بر ادامه مسیر و الگویی که امام (ره) ترسیم کرد، به جلسه مجلس خبرگان بعد از ارتحال امام خمینی (ره) و تعیین رهبری اشاره کرد و گفت: انتقال رهبری سوال بزرگی بود، خوشبختانه با خرد جمعی انتقال رهبری به خوبی صورت گرفت و تا امروز تکیه‌گاه تحولات رو به جلوی کشور شده است. این انتقال هم مرهون نظرات امام(ره) است.

سخنگوی دولت در ادامه گفت: در دولت بر اصول اصلی امام(ره)؛ مردم سالاری، مردم باوری، توسعه و پیشرفت و ایستادن درمقابل زور خود را متعهد می دانیم. میزان رای ملت است، امام(ره) هرگونه تحول را بر پایه خواست مردم می دانست. دولت تدبیر و امید به آرمان‌های امام(ره) متعهد است و در آن مسیر قدم برمی‌دارد.

نیاز در کنار هم قرار گرفتن همه ارکان هستیم

وی گفت: افتتاح مجلس جدید و انتخاب هیئت‌رئیسه را داشتیم. از طرف دولت به همه نمایندگان منتخب تبریک می گوییم. جامعه متحول شده با نیازهای متنوع، تحریم‌های کمرشکن، فشار عظیم اقتصادی برای نظام و فشار بر مردم، هجوم سیاسی بر ایران، اقتصاد کوچک شده توسط تحریم نیازمند درکنار هم قرار گرفتن همه ارکان است.

سخنگوی دولت گفت: با سخت‌کوشی برای مهار مشکلات کشور تلاش کردیم. بیماری کوئید 19 در فروردین 43 هزار میلیارد تومان مشکل مالی برای دولت ایجاد کرد.

امیدواریم مجلس تازه نفس به دولت بپیوندد

ربیعی در ادامه با تاکید بر ضرورت همکاری میان دولت و مجلس گفت: لوایح متعددی داریم که با همکاری مجلس می توانیم به نتیجه خوبی برسیم.

سخنگوی دولت همچنین گفت: امیدواریم مجلس تازه نفس به دولت بپیوندد. دولت در زمان باقی مانده خود نه تنها به کار خود با قدرت ادامه خواهد داد، بلکه مسیر را هم در راستای حل مشکلات طی می‌کند. دولت برای کم کردن مشکلات مردم با هم افزایی دست دوستی به سوی همه قوا دراز کرده است. دولت بر اساس همکاری و سخت کوشی با سایر قوا جلو خواهد رفت.

قدردانی از مقام معظم رهبری برای نام‌گذاری سال به نام سال جهش تولید

وی با اشاره به برنامه‌های آتی دولت گفت: ضمن قدر دانی از مقام معظم رهبری برای نام‌گذاری سال به نام سال جهش تولید که مفهومی پرمعنا در سالی که کرونا وجود داشت، است؛ دولت به خوبی می دانست این نام گذاری هوشمند برای گذار از دو ویروس تحریم و کرونا راهی مهم و درست است.

ربیعی در ادامه با اشاره به ضرورت افزایش تولید در حوزه‌های مولد گفت: چهار راهبرد تولید صنعتی در بخش کشاورزی، در بخش صنعت ، تداوم تامین ارز، افزایش صادرات و کاهش واردات در کشاورزی و مبارزه با قاچاق را طی کردیم. در صنعت خودرو با تولید زیاد به سمت کنترل قیمت رفتیم و ادامه خواهیم داد. در حوزه نیرو به سمت جهش تولید حرکت کردیم و می کنیم.

تحریم‌های آمریکا به جایی نخواهد رسید


سخنگوی دولت در بخش پرسش و پاسخ نشست خبری امروز نیز در پاسخ به سوالی درباره صادرات بنزین از سوی ایران به ونزوئلا گفت: ارسال صادرات ما یک اقدام طبیعی بر اساس حرکت آزاد تجارت بین الملل بود. در آینده هم با قاطعیت هرجایی که بتوانیم تبادل کالا داشته باشیم کار خود را ادامه می دهیم. تحریم‌های امریکا به جایی نخواهد رسید. از این پس هم جلوی تداوم حرکت صادرات و واردات ما را نخواهد گرفت. امیدواریم دولت آمریکا از سر عقل گرایی بر شعارهای ظاهری خود در تجارت آزاد در آب‌راه‌ها بماند.

آمریکا کم‌ترین صلاحیتی برای نصیحت کشورها در زمینه حقوق بشر ندارد


وی در باره موضع ایران نسبت به ناآرامی‌ها و اعتراضات اخیر در آمریکا نیز گفت: بر خلاف ایالت متحده آمریکا در امور داخلی کشورها دخالت نمی کنیم. ما از نزدیک نا آرامی‌ها را در این کشور رصد می کنیم و نگرانیم. این حوادث نشان می دهد آمریکا کم ترین صلاحیتی برای نصیحت کشورها در زمینه حقوق بشر ندارد.

ادامه دارد...

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها