فرصت 72 ساعته فدراسیون فوتبال برای فرار از تعلیق

فیفا علاوه بر ایراد گرفتن به اصل تدوین دوباره اساسنامه، به مواردی همچون حضور وزیر ورزش به عنوان عضو مجمع یا انتخاب ارکان قضایی از سوی رئیس اشاره کرده و از آنها ایراد گرفته است. فدراسیون جهانی فوتبال همچنین تأکید کرده که اساسنامه فدراسیون ایران باید منطبق با پیش‌نویس تهیه شده از سوی آنها باشد.

فرصت 72 ساعته فدراسیون فوتبال برای فرار از تعلیق
کد خبر: 409275
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۴ ۰۸:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| پس از پاسخ فیفا به فدراسیون فوتبال ایران در ارتباط با اساسنامه جلساتی فشرده برای حل مشکل برگزار شده است. نامه فیفا که حاوی ایرادهایی به اساسنامه تدوین شده از سوی فدراسیون فوتبال بود، تحلیل‌های مختلفی را به همراه داشت. از جمله اینکه فیفا تهدید به تعلیق کرده یا در صورت عدم همکاری فدراسیون فوتبال اقدام به تشکیل کمیته عادی سازی خواهد کرد تا فعل و انفعالاتی قانونی در فدراسیون ایران رقم بخورد.

فیفا علاوه بر ایراد گرفتن به اصل تدوین دوباره اساسنامه، به مواردی همچون حضور وزیر ورزش به عنوان عضو مجمع یا انتخاب ارکان قضایی از سوی رئیس اشاره کرده و از آنها ایراد گرفته است. فدراسیون جهانی فوتبال همچنین تأکید کرده که اساسنامه فدراسیون ایران باید منطبق با پیش‌نویس تهیه شده از سوی آنها باشد که سال گذشته با همفکری مسئولان کشورمان تدوین شد.

پس از وارد شدن این ایرادهای اساسی به اساسنامه ارسالی، مسئولان فدراسیون فوتبال برای حل مشکل اقدام کردند و گویا به نتایج خوبی هم رسیده‌اند. فیفا تا روز جمعه به فدراسیون ایران فرصت داده تا نسبت به ارسال اساسنامه جدید بدون مشکلات قبلی اقدام کند و به همین دلیل در دو روز اخیر فشرده‌ای برگزار شده و گفته می‌شود که نتایج خوبی هم به دست آمده است.

آنچه اهمیت دارد این است که مسئولان فدراسیون در مسیر قانونی حرکت کرده و اساسنامه را طبق آنچه فیفا درخواست کرده ارسال کنند و پس از تأیید در مجمع به رأی گذاشته شود تا مشکلی به وجود نیاید. گفته شده توافق‌های خوبی در این باره صورت گرفته و فدراسیون در تلاش است تا پیش از پایان مهلت فیفا پاسخ آنها را بدهد تا از خطر تشکیل کمیته عادی‌سازی جلوگیری کند.

در صورتی که ایران نتواند انتظارات فیفا را برآورده کند، فیفا رأسا اقدام به تشکیل کمیته‌ عادی‌سازی که در گذشته به آن کمیته انتقالی گفته می‌شد، خواهد کرد تا این کمیته کار اصلاح اساسنامه را در پیش بگیرد. برای فرار از این موضوع، فدراسیون فوتبال تنها 72 ساعت فرصت دارد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها