کد خبر: 409403
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۴ ۱۴:۳۷:۰۰
| |

دادکان چه کرد؟

دادکان برای رسیدن به جاه و مقام از هیچ اقدامی فروگذار نیست، او با بی اخلاقی مفرط، صفایی فراهانی را تخریب کرد تا به فدراسیون برسد، با بی اخلاقی تمام، برای ماندن در ریاست فدراسیون فوتبال همه تلاش خود را برای حذف منتقدانش به کار گرفت.

دادکان چه کرد؟
کد خبر: 409403
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۴ ۱۴:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| "من می‌روم و فوتبال را به نامادری‌اش می‌سپارم" این جمله‌ای بود که محسن صفایی فراهانی، معمار نوین فوتبال ایران پس از استعفا از ریاست فدراسیون فوتبال و سرپرستی محمد دادکان در نامه‌ای خطاب به مردم نوشت و خیلی طول نکشید که با تعلیق فوتبال ایران در پی اقدامات دادکان مفهوم نامادری مشخص شد.

محمد دادکان برای منافع شخصی خود همیشه دروغ می گوید، چه آن روزهایی که در دوره صفایی فراهانی و قبل از انتصابش به نایب رئیسی فدراسیون علیه رئیس وقت مصاحبه می کرد و دروغ می گفت، چه آن روزهایی که پس از ریاست فدراسیون فوتبال برای تعلیق فوتبال ایران دروغ می گفت و اطلاعات به بیگانگان می داد تا فوتبال را نابود کند و چه امروز که با مصاحبه های مختلف تلاش می کند اطلاعات غلط به فیفا و IOC دهد تا فوتبال و ورزش کشور تعلیق شود.

دادکان برای رسیدن به جاه و مقام از هیچ اقدامی فروگذار نیست، او با بی اخلاقی مفرط، صفایی فراهانی را تخریب کرد تا به فدراسیون برسد، با بی اخلاقی تمام، برای ماندن در ریاست فدراسیون فوتبال همه تلاش خود را برای حذف منتقدانش به کار گرفت تا جایی که پس از تهمت زنی های 24 ساعته به اهالی رسانه، به برخی مدیران رسانه ها فشار آورد خبرنگاران منتقد دادکان را اخراج کنند و چه امروز که در مورد اساسنامه فدراسیون فوتبال یا نامه IOC در مورد تعلیق ورزش دروغ می گوید.

محمد دادکان حتی در مورد اینکه گزینه وزارت ورزش و جوانان در ابتدای دولت روحانی هم بود، دروغ می گوید. جالب است بدانید که سال 92 و زمان انتخاب وزیر ورزش و جوانان، 43 نفر پیشنهاد شده بودند و این 43 نفر در سه کمیته مورد بررسی قرار گرفتند، کمیته اول مصاحبه تخصصی در مورد برنامه های گزینه ها را برعهده داشت که آقای دادکان رد شد، کمیته دوم بررسی پرونده مدیریتی بود که دادکان در آنجا هم رد شد و کمیته سوم مسوول نظرخواهی از خبرگان ورزشی بود که از 50 خبره و پیشکسوت ورزشی، تنها 3 نفر به او رای دادند و دادکان از بین 43 نفر، چهل و سوم شد.

این دروغ را اضافه کنید به دروغی که در مورد اساسنامه فدراسیون می گوید، وزارت ورزش و جوانان 3 ماه پیش اعلام کرد علاقه ای به حضور در مجمع فدراسیون ندارد، همین حالا هم اعلام می کند که هیچ علاقه به این حضور ندارد ولی باز دادکان به دروغ مدعی می شود اساسنامه در وزارت ورزش و جوانان نوشته شده است. نکته عجیب تر از دروغ گویی دادکان، بیسوادی اوست که نمی داند "نهاد عمومی غیر دولتی" معادل فارسی NGO است (Non governement organizashion) و باز نمی داند که نهاد عمومی غیردولتی از زیر نظر دولت خارج است و فقط در مسائل مبتلابه، مثل همه مردم از قوانین داخلی تبعیت می کند، این هم موضوعی است که خود فیفا هم روی آن اصرار دارد.

شاهکار دیگر دادکان در دروغگویی ایجاد معاونت جدید برای رئیس جمهور است، او در مصاحبه اش گفته که بروید از معاونت اجتماعی ریاست جمهوری سوال کنید، حتی اگر دادکان ذره ای صداقت داشت می رفت مطالعه می کرد و می دید که رئیس جمهور معاونی با عنوان معاون اجتماعی ندارد که کسی برود از او سوال بپرسد.

دادکان مدعی است IOC برای کمیته ملی المپیک نامه ای فرستاده و در آن گفته شده به دلیل اینکه ورزشکاران ایرانی از رقابت با نمایندگان رژیم صهیونیستی خووداری می کنند، کل ورزش ایران تعلیق می شود. دادکان بازهم دروغ می گوید، نه چنین نامه ای تا امروز به کمیته ملی المپیک آمده و نه چنین بحثی در حال حاضر مطرح است. البته که دادکان به شدت علاقمند است فوتبال و ورزش تعلیق شود تا این لکه ننگ تعلیق از پیشانی او پاک شود به همین دلیل مثل همان سال ها تلاش می کند با دادن اطلاعات دروغ، نهادهای بین المللی را حساس کند. دادکان می داند نهادهای بین المللی اطلاعات و اخبار داخل را رصد می کنند و بخشی از تصمیم گیری آنها بر مبنای این اطلاعات است به همین دلیل پی در پی دروغ می‌گوید تا شاید بتواند بار دیگر ورزش و فوتبال را تعلیق کند.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها