دستور معاون وزیر کشور برای جلوگیری از آتش‌سوزی بوستان‌ها و فضای سبز

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور بر آمادگی حداکثری مدیریت شهری و روستایی و رعایت نکات لازم از سوی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در بوستان‌ها، فضاهای سبز و جنگل ها و مراتع خبر داد.

دستور معاون وزیر کشور برای جلوگیری از آتش‌سوزی بوستان‌ها و فضای سبز
کد خبر: 409894
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۶ ۱۵:۳۱:۲۶

اعتمادآنلاین| معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با صدور بخشنامه‌ای مجددا بر آمادگی حداکثری مدیریت شهری و روستایی و رعایت نکات لازم از سوی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها درخصوص پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در بوستان‌ها، فضاهای سبز شهری و روستایی و جنگل‌ها و مراتع شهری و روستایی با همکاری دستگاههای ذیربط خبر داد.

در بخشنامه مهدی جمالی‌نژاد به استانداری‌ها در زمینه ضرورت کنترل و پیشگیری از آتش‌سوزی در بوستانها، فضاهای سبز و جنگلها و مراتع واقع در شهرها و روستاها با اشاره به افزایش دمای هوا و خشک شدن پوشش گیاهی که امکان بروز آتش‌نشانی را افزایش می‌دهد، بر آماده باش حداکثری و ارتقای سرعت عمل واحدهای ذیربط در شهرداریها و دهیاریها برای خاموش کردن آتش و انجام گشت‌های لازم از فضاهای ذکرشده تاکید شده است.

نظارت بر تمهیدات ایمنی پیش‌بینی‌شده در پارک‌ها، مناطق جنگلی، مراکز تفریحی و ارائه راهنمایی و مشاوره برای ایمن‌سازی اماکن فوق، برگزاری «مانورهای آمادگی مشترک اطفای آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع» بین کلیه نیروهای امدادی و عملیاتی در سطح شهرستان‌ها از دیگر موارد مورد تاکید در بخشنامه معاون عمرانی وزیر کشور است.

ب همچنین بر آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات موردنیاز اطفای آتش‌سوزی شامل بازبینی، تعمیر و استقرار آنها توسط شهرداریها و دهیاریها، تشکیل جلسات هماهنگی و برنامه‌ریزی برای اجرای «دستورالعمل طرح جامع مدیریت و پیشگیری اطفای آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع» با حضور تمامی متولیان موضوع مشتمل بر شهرداریها، دهیاریها، شوراها، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، اداره کل محیط‌زیست استان، سازمان‌های مردم‌نهاد،... و اطلاع‌رسانی بموقع و اعلام هشدار به شهروندان در زمینه پیشگیری و کنترل آتش‌سوزی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های صداوسیما و خبرگزاری‌های استان، پایگاه‌های اینترنتی سازمانی، شبکه‌های مجازی و فضاهای تبلیغات شهری و روستایی تاکید نموده است.

وی همچنین بر ضرورت هماهنگی و تعامل حداکثری مدیریت شهری و روستایی استان با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به منطور اجرایی شدن مفاد تفاهم‌نامه فی‌مابین تاکید نمود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها