آنگلا مرکل:

بسته بلند مدت 50 میلیارد یورویی برای شرایط کنونی ضروری است

صدراعظم آلمان که کشورش بزرگترین قدرت اقتصادی اروپا است، گفت بسته محرک اقتصادی 50 میلیارد یورویی که دولت وی برای عبور از بحران کرونا در نظرگرفته، امری ضروری و آمیزه‌ای از حمایت اقتصادی به شیوه‌های پیشین و روش‌های آینده‌نگرانه است.

بسته بلند مدت 50 میلیارد یورویی برای شرایط کنونی ضروری است
کد خبر: 410164
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۷ ۱۵:۵۰:۳۳

اعتمادآنلاین| ‌‌ خبرگزاری د. پ. آ. آلمان امروز (شنبه) گزارش داد: آنگلا مرکل صدراعظم آلمان اقدامات انجام شده برای کاستن از عواقب بحران کرونا را به عنوان آمیزه ای از بسته تحریک اقتصادی کلاسیک و بسته ای از آینده توصیف کرد که برای سالهای طولانی ادامه خواهد داشت. به گفته وی این بسته محرک طی سال های 2020 و 2021 وارد عمل خواهد شد.

این سیاستمدار حزب دموکرات مسیحی آلمان (CDU) در پیام هفتگی خود که امروز منتشر شد تاکید کرد که بسته بلند مدت 50 میلیارد یورویی برای شرایط کنونی بسیار ضروری است زیرا تغییرات آب و هوایی و دیجیتالی شدن اساساً نحوه انجام کار را تغییر می دهند.

وی از افزایش پشتیبانی از انرژی های تجدید پذیر و نوسازی ساختار و تغییر در فعالیت های اقتصادی را به عنوان راهبردهای مهم در این بسته حمایتی ذکر و تاکید کرد که تلاشها در زمینه دیجیتالی شدن نیز شدت می یابد.

صدراعظم آلمان یادآور شد: این اقدامات فقط به این دلیل امکان پذیر است که اقتصاد در سالهای اخیر بسیار خوب مدیریت شده است، اما این همچنین به معنای این است که ما در چند سال آینده دوباره به بودجه مکمل نیاز خواهیم داشت.

این در حالی است که با موضع گیری سیاستمداران، فعالان اقتصادی و اتحادیه های کارگری علیه بسته محرک اقتصادی دولت «آنگلا مرکل» برای مقابله با بحران ناشی از کرونا، جدال بر سر تصویب و اجرای این طرح بالا گرفته است.

براین اساس بحث اصلی بر سر نحوه تخصیص میلیاردها یورو، چند روز پیش از نشست مهم سران دولت ائتلافی در این زمینه است. از جمله موضوعات بحث برانگیز در این میان اختصاص کمک هزینه کودکان، تصمیم شهرداری ها برای بخشودگی بدهی های قدیمی، میزان تخفیف های بیمه خودرو و کاهش مالیات برای شرکت ها است.

همچنین در مورد اینکه سقف این بسته محرک به چه میزان باید باشد، اختلاف نظر وجود دارد. پیش از این «مارک زودر» رهبر حزب سوسیال مسیحی آلمان (CSU) خواستار پرداخت بیش از 100 میلیارد یورو شده است تا از این طریق بدهی های دولت فدرال سنگین نشود. با این حال قرار است روز سه شنبه مقامات دولت ائتلافی برای تصمیم گیری گردهم آیند.

در حالی که پیش بینی ها از رکود شدید اقتصادی در آلمان به دلیل بحران کرونا حکایت دارد، دولت آلمان می کوشد با تزریق کمک های مالی به چرخه اقتصاد این کشور، از شدت این رکود بکاهد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها