«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

لیبی| شرایط قذافی دوم در لیبی چگونه است؟

نام سیف‌الاسلام قذافی فرزند معمر قذافی رهبر معدوم لیبی چند روزی است که دوباره بر سر زبان‌ها افتاده و اخبار رسیده از حضور و فعالیت او در این کشور حکایت دارد.

لیبی| شرایط قذافی دوم در لیبی چگونه است؟
کد خبر: 411136
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۷ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| لیبی این روزها با اتفاقات زیادی روبرو شده است. در تازه ترین خبرها اما نام سیف‌الاسلام قذافی فرزند معمر قذافی رهبر معدوم لیبی چند روزی است که دوباره بر سر زبان‌ها افتاده و اخبار رسیده از حضور و فعالیت او در لیبی حکایت دارد.

به گزارش اعتمادآنلاین، منابع سیاسی لیبی به رسانه‌ها اطلاع دادند سیف‌الاسلام قذافی در سلامت کامل در محل امنی در لیبی حضور دارد و به زودی مواضع خود را در قبال رخدادهای اخیر این کشور اعلام و حضور رسانه‌ای پیدا خواهد کرد.

این اخبار در حالی منتشر می‌شود که سیف‌الاسلام همچنان تحت تعقیب دادگاه جنایی بین‌المللی بوده و دادستان این دادگاه نوامبر گذشته اعلام کرده بود اطلاعاتی در اختیار دارد دال بر اینکه سیف‌الاسلام قذافی در مخفی‌گاهی در منطقه زنتان واقع در جنوب غرب لیبی پنهان شده است.

برخی از گروه‌های مخالف قذافی هم گفته‌اند مکالمات برخی از شخصیت‌های هوادار او را در این منطقه شنود کرده‌اند.

به گفته کارشناسان، آنکارا به شدت در صدد خروج کامل و نهایی سیف‌الاسلام قذافی از صحنه سیاسی این کشور است و از این رو برنامه‌هایی را برای پیگرد و دستگیری‌اش در دستور کار خود قرار داده است.

در مقابل، مخالفان حضور ترکیه در لیبی نیز تلاش زیادی برای ورود سیف‌الاسلام قذافی به صحنه سیاسی به کار بسته‌اند و سعی می‌کنند با محوریت او جنگ علیه دولت وفاق ملی لیبی را قدرت بیشتری بخشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها