نگرانی مصر و امارات از ادامه جنگ داخلی لیبی

وزیران خارجه مصر و امارات در جریان تماسی تلفنی با یکدیگر، نسبت به تداوم جنگ در لیبی ابراز نگرانی کردند.

نگرانی مصر و امارات از ادامه جنگ داخلی لیبی
کد خبر: 411330
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۲ ۱۴:۰۵:۳۸

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه مصر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات و سامح شکری، وزیر خارجه مصر در جریان گفت‌وگوی تلفنی با یکدیگر نسبت به تحولات لیبی به دلیل تداوم جنگ و درگیری در این کشور که امنیت و ثبات منطقه را تهدید و از بین می‌برد، ابراز نگرانی کردند.

وزرای خارجه مصر و امارات در جریان این تماس تلفنی، در معرض خطر قرار گرفتن زندگی غیرنظامیان بی‌گناه از سوی شورشیان مورد حمایت گروه‌های خارجی به ویژه در شهر سرت و اطراف آن را به شدت محکوم کردند.

سامح شکری و عبدالله بن زاید بر لزوم برقراری فوری آتش بس و نیز پایبندی به روند سیاسی تحت نظارت سازمان ملل همسو با روند کنفرانس برلین و "اعلامیه قاهره" تاکید کردند.

دو طرف همچنین تاکید کردند که راهکار سیاسی تنها راه حل مورد قبول برای پایان دادن به درگیری‌ها و برقراری ثبات است که خواسته‌های ملت لیبی را برآورده می‌کند.

لیبی از زمان برکناری معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع شاهد دودستگی و جنگ و ناآرامی است و دو دولت یکی در غرب (دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج) و دیگری در شرق (به ریاست خلیفه حفتر) بر این کشور سلطه دارند که هر یک تلاش دارد با شکست دیگری، کنترل کل کشور را در دست بگیرد. دولت اول از سوی سازمان ملل و ترکیه به رسمیت شناخته شده و دولت شرق لیبی هم از سوی برخی کشورها از جمله روسیه حمایت می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها