پیشنهاد خیابانی به نام جورج فلوید، به کجا رسید؟

نماینده مجلس دهم گفت: خیابان‌های شهر مزین به نام سرداران و رزمندگان گمنام و به نامی است که برای مملکت جانفشانی کردند هرگونه نام‌گذاری که مقایسه را به دنبال داشته باشد، آسیب زدن به سنن تاریخی کشور است. 

پیشنهاد خیابانی به نام جورج فلوید، به کجا رسید؟
کد خبر: 411640
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۴ ۰۸:۳۲:۴۵

اعتمادآنلاین| محمدمهدی زاهدی، نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی، در توییتر خود نوشت؛ «پیشنهاد دارم نام یکی از ⁧خیابان‌های تهران⁩، در اعتراض به نظام سرمایه‌داری و نژادپرستی غرب به اسم ⁧جورج فلوید⁩ نامگذاری شود. امروز ⁧جمهوری اسلامی ایران⁩، نقطه امید ملت‌ها برای مبارزه با ⁧استبداد داخلی⁩ و ⁧ استعمار خارجی⁩ است.» این اظهارات زاهدی واکنش‌های زیادی را در فضای مجازی در پی داشت.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی در مجلس دهم، در پاسخ به این سوال که آیا این اقدام و پیشنهاد زاهدی می‌تواند به معنی اعتراض به نژادپرستی در غرب باشد، گفت: مردم ایران از دوران باستان مخالف تبعیض نژادی بودند، بعد انقلاب اسلامی تفکر ایرانی- اسلامی خیلی جدی‌تر شکل گرفت و هرگونه تبعیض نژادی رد شد. ماندلا ایران را در مبارزه با تبعیض نژادی یکی از کانون‌های مدافع خود می‌دانست و پس از آن‌که در جنبش مبارزه با نژادپرستی پیروز شد، بارها به ایران سفر کرد.

او اضافه کرد: می‌توان کارهای دیگری در خصوص برابری انسان‌ها انجام گیرد، بدون اینکه اسم شخص خاصی برده شود. با توجه به اینکه در رابطه با پیشینه و سابقه جورج فلوید مباحثی مطرح شده است باید در این رابطه دست به عصا و با احتیاط حرکت کرد. ما کشوری هستیم که دراین زمینه پیشتاز بودیم و یک کار عجولانه می تواند، نتایج بدی را به دنبال دشته باشد ضمن اینکه مسائلی روشنی از سابقه او مشخص نیست.

نماینده مجلس دهم گفت: خیابان‌های شهر مزین به نام سرداران و رزمندگان گمنام و به نامی است که برای مملکت جانفشانی کردند هرگونه نام‌گذاری که مقایسه را به دنبال داشته باشد، آسیب زدن به سنن تاریخی کشور است.


نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس دهم گفت: اگر مطالبی که در مورد پیشینه جورج فلوید مطرح می‌شود و اگر او، فردی با چنین پیشینه‌ای که در فضای مجازی منتشر شده باشد، مطرح کردن اسمش دور از ذهن است. ما مخالف تبعیض نژادی هستیم. در شرایطی که ترامپ از ایرانی‌ها به عنوان کسانی که در جنبش حضور دارند، یاد می‌کند نباید کاری صورت داد که ناشی از سهل انگاری باشد. حتما باید داده‌های لازم به دست بیاید و بعد اقدامی صورت گیرد.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها