در نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه مطرح شد:

فوری/ درخواست حزب اعتمادملی برای رفع حصر مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد

حزب اعتمادملی درباره رفع حصر مهدی کروبی، زهرا رهنورد و میرحسین موسوی به رئیس قوه قضاییه نامه نوشت.

فوری/ درخواست حزب اعتمادملی برای رفع حصر مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد
کد خبر: 412369
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۶ ۱۶:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| حزب اعتمادملی در نامه‌ای به سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه خواستار رفع حصر 10 ساله مهدی کروبی، زهرا رهنورد و میرحسین موسوی شدند.

حضرت آیت الله جناب آقای سید ابراهیم رئیسی
رییس محترم قوه قضائیه

باسلام و احترام؛


مستحضرید حضرت آیت الله مهدی کروبی دبیر کل محترم حزب اعتماد ملی پس از انتخابات ریاست جمهوری 1388 و از بهمن ماه/1389 ودر پی یک تصمیم نانوشته در حصر خانگی بسر می برند ؛ پس از رخداد حادثه و آسیب جسمانی اخیر پیش آمده برای ایشان ؛ حزب اعتماد ملی بر آن شد که طی این نامه بصورت مختصر مراتب ذیل را به استحضار برساند:

1) حصر مجازات است و حسب اصول 32 ؛33و 34قانون اساسی و اصل تفکیک قوا اعمال مجازات از صلاحیت های قوه قضائیه است و مرجع دیگری در این خصوص صلاحیت ندارد.

2) با گذشت قریب به یک دهه اعمال مجازات حصر خانگی ؛همواره تقاضای حداقلی آیت الله کروبی محاکمه علنی توسط دادگاه صلاحیتدار بوده است.

3) زیبنده و شایسته نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران نیست ؛که مجازاتی بر شهروندان بدون رسیدگی قضایی و صدور حکم توسط محکمه صلاحیتدار اعمال گردد.


جناب آقای کروبی با گذشت 83 سال سن ایام کهنسالی عمر خود را با مشقت تحمیلی و در حصر خانگی ومحرومیت از بدیهیات زندگی عادی و حال نامساعد جسمی سپری می نماید؛ در طول یک ماه اخیر بدلیل فشارهای ناشی از این حصر با افت شدید فشار خون(5/5 درجه) و پوکی استخوان مواجه گشته که بر اثر عدم تعادل جسمانی ناشی از آن دچار شکستگی استخوان دست گردیده و هم اکنون با سختی ایام را سپری می نماید.

تصور این شرایط در مورد آیت الله کروبی با آن سابقه ی مبارزاتی درخشان و سالها زندان در دوران مبارزه برای ‌پیروزی نهضت امام خمینی برای همه دوستداران عدالت و آزادی دردناک است و دل همه دلسوزان انقلاب اسلامی و آزادگان را به درد می آورد.


نیک می دانید که این وضعیت در خصوص جناب آقای مهندس میرحسین موسوی و همسر بزرگوارشان سرکار خانم دکتر زهرا رهنورد نیز جاری و ساری است


بنا بر این انتظار می رفت که این معضل از همان آغازدوره مسئولیت جنابعالی بر قوه قضاییه حل و فصل می گردید که اینگونه نشد.

اکنون امید و انتظار این است با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع ؛ پیگیری قانونی و مصلحانه امر در دستور کار حضرتعالی و دستگاه قضایی کشور قرار گیرد و حصرآیت الله مهدی کروبی و همچنین مهندس میر حسین موسوی و همسر گرامی اش خانم دکتر زهرا رهنورد که از مواریث دوران مدیریت قضایی قبل بوده در دوره مدیریت جدید خاتمه یافته و این قفل سیاه با کلید جنابعالی گشایش یابد.

حزب اعتماد ملی
26/خرداد/1399

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها