کد خبر: 412600
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۷ ۱۸:۲۹:۴۳
| |

فرمانده سنتکام درباره ایران چه ادعایی کرد؟

رئیس سازمان تروریستی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا مستقر در غرب آسیا در یک لفاظی جدید ایران را تهدیدی بزرگ خواند.

فرمانده سنتکام درباره ایران چه ادعایی کرد؟
کد خبر: 412600
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۷ ۱۸:۲۹:۴۳

اعتمادآنلاین| رئیس سازمان تروریستی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) در غرب آسیا سه شنبه بعد از ظهر بار دیگر به اتهام‌زنی علیه ایران پرداخت.

ژنرال کنت مک‌کنزی، فرمانده سنتکام ایران را بزرگترین تهدید علیه ثبات و امنیت منطقه خواند. ژنرال مک کنزی با اتهام‌زنی مدعی حمایت مالی ایران از تروریسم و گروه‌های تروریستی در منطقه شد.

مک کنزی در سخنان خود ایران را به حمله به پالایشگاه‌های عربستان، نیروهای آمریکایی مستقر در عراق، ارسال تجهیزات پیشرفته نظامی برای انصار الله در یمن و حمایت مالی از دولت «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه متهم کرد.

فرمانده نیروهای تروریستی آمریکا در غرب آسیا در روزهای گذشته نیز گفته بود که فشار حداکثری علیه ایران مولفه نظامی ندارد. مک‌کنزی با بیان این ادعا که ارتش آمریکا صرفاً به دنبال «ایجاد بازدارندگی» علیه ایران است گفت: «در واقع فشار حداکثری علیه ایران هیچ مولفه نظامی ندارد.»

این در حالی است که مقامات ایران بارها اعلام کرده‌اند که حضور نظامی بیگانکان در منطقه «منشاء ناامنی» در منطقه است. «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران چندی قبل در همین زمینه خلیج فارس را آبراه حیاتی برای ایران خواند و حضور نیروهای غیر منطقه‌ای و خارجی را «منشاء ناامنی» برشمرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها