ویروس کرونا به چین بازگشته است؟/ پکن در شرایط بحرانی قرار گرفت؛ شناسایی 31 مورد جدید

مقامات بهداشتی چین روز چهارشنبه اعلام کردند با شناسایی 31 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در پکن پایتخت چین، این شهر در شرایط بحرانی قرار گرفته است.

ویروس کرونا به چین بازگشته است؟/ پکن در شرایط بحرانی قرار گرفت؛ شناسایی 31 مورد جدید
کد خبر: 412680
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۸ ۱۰:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام کرد از این تعداد 19 نفر در منطقه فنگ تای، پنج نفر در منطقه داشینگ، در مناطق دونگ چنگ و هایدین هر کدام سه نفر و در منطقه شی چانگ هم یک نفر شناسایی شده اند.

گزارش حاکی است همچنین در روز گذشته سه فرد مشکوک به کرونا و 6 ناقل خاموش بدون علامت در پکن شناسایی شده اند.

مقامات بهداشتی چین اعلام کردند با شناسایی 31 مورد جدید در پکن تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا در پایتخت به 106 تن رسیده است آنها همچنین تایید کردند تعداد کل عفونت های محلی در پکن به 557 تن رسیده است که 137 تن آنها در بیمارستان بستری هستند.

همزمان "کای چی" دبیر حزب کمونیست شهرداری پکن هم در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت: در پی بروز خوشه های جدید از عفونت های مرتبط با بازار عمده فروشی شین فادی، پکن در شرایط بحرانی قرار گرفته است.

وی «پیشگیری و کنترل» را از اولویت های مبارزه با کرونا در پایتخت عنوان کرد و گفت: بازرسی از بازارهای توزیع محصولات کشاورزی و گوشتی، رستوران ها و ارگان های دولتی، ضد عفونی محله ها و آزمایش دقیق اسید نوکلئیک برای کلیه افرادی که با بازار شین فادی در ارتباط بوده اند از جمله اقدامات انجام شده در چند روز گذشته بوده است.

این مقام شهرداری پکن با بیان اینکه وضعیت اضطراری شهر پکن از سطح سه به دو افزایش یافته است گفت افرادی که با بازار «شی فادی» در ارتباط بوده اند و یا مشکوک به کرونا هستند حق خروج از شهر را ندارند.

در حالی که پیش از این رییس بازار "شین فادی" پکن گفته بود ویروس کرونا در تخته های خورد کردن ماهی وارداتی سالمون پیدا شده است «چن بی» معاون دبیرکل شهرداری پکن اعلام کرد که هیچ مدرکی وجود ندارد که ماهی سالمون میزبان یا واسطه انتقال ویروس کرونا بوده باشد.

این مقام شهرداری پکن خاطرنشان کرد: براساس بررسی های اولیه، این اپیدمی ناشی از سرایت کرونا بین افراد و یا آلودگی اشیا و محیط است، افراد با تماس نزدیک با مبتلایان شناسایی شده نیز به کرونا مبتلا شده اند.

او همچنین گفت: تمام مدارس پکن تعطیل و آموزش آنلاین مقاطع مختلف مدارس پکن از سر گرفته می شود و بازگشت دانشجویان به دانشگاه ها نیز به تعویق می افتد، اماکن عمومی مثل کتابخانه ها، نمایشگاه ها و گالری های هنری و پارک ها، جمعیت ورودی را کم تر از 30 درصد ظرفیت می پذیرند و مردم با ثبت نام در اوقات مختلف وارد این محل ها می شوند.

مقامات بهداشتی پکن در این نشست خبری اعلام کردند از صبح سه شنبه 276 بازار محصولات کشاورزی و 33 هزار و 173 رستوران و نهار خوری در پکن ضد عفونی شده اند در مجموع 11 بازار زیرزمینی و نیمه زیرزمینی نیز تعطیل شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها