کد خبر: 412687
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۸ ۱۰:۴۰:۵۸
| |

لاوروف:

تحریم‌های یکجانبه آمریکا در بحبوحه کرونا غیرانسانی است

وزیر امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه گفت که قطعا حفظ تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی و غیر مشروع در بحبوحه همه‌گیری، غیر انسانی است.

تحریم‌های یکجانبه آمریکا در بحبوحه کرونا غیرانسانی است
کد خبر: 412687
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۸ ۱۰:۴۰:۵۸

اعتمادآنلاین| «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه تلفنی با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت‌وگو کرد.

لاوروف گفت که موضوع تحریم‌های اروپا علیه روسیه در این گفت‌وگوی تلفنی مطرح نشده است.

وی گفت: «ما هرگز درباره تحریم‌ها با کسانی که آن را اعمال کرده‌اند گفت‌وگو نمی‌کنیم. این طرح آنها بوده و به آنها بستگی دارد تا تصمیم بگیرند این طرح تا چه اندازه در راستای منافع آنها بوده است. ما نتیجه‌گیری خود را مدت‌ها پیش انجام داده‌ایم.»

لاوروف در ادامه گفت: «زمانی که خواستار کاهش تنش‌ها با دیگر کشورها در بحبوحه همه‌گیری می‌شویم غربی‌ها به شیوه مخصوص خود به تفسیر آن پرداختند. من بیش از یک بار دیدم که رسانه‌های غربی فورا موضع ما را اینگونه تقسیر کرده‌اند که ما خواستار برداشته شدن تحریم‌های ضد روسیه هستیم. اما این چیزی نیست که ما خواستار آن هستیم.»

وزیر امور خارجه روسیه اضافه کرد: «ما خواستار برداشته شدن تحریم‌ها علیه کشورهایی هستیم که حتی پیش از همه‌گیری ویروس کرونا در سختی بوده‌اند و قطعا حفظ تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی و غیر مشروع در بحبوحه همه‌گیری، غیر انسانی است.»

وی افزود: «منظور ما تحریم‌های یکجانبه‌ای است که توسط غرب و اول از همه توسط آمریکا علیه ایران، ونزوئلا، سوریه و کره‌شمالی اعمال شده است. ما هرگز خواستار برداشته شدن تحریم‌ها علیه روسیه نبودیم. ما قادر به مقابله با این چالش توسط خودمان هستیم.»

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها