کد خبر: 412731
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۸ ۱۲:۵۴:۴۹
| |

وزیر اتحاد کره جنوبی استعفا می‌کند

در پی تشدید تنش‌ها میان سئول و پیونگ‌یانگ، وزیر اتحاد کره جنوبی اعلام کرد که از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

وزیر اتحاد کره جنوبی استعفا می‌کند
کد خبر: 412731
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۸ ۱۲:۵۴:۴۹

اعتمادآنلاین| در پی تشدید تنش‌ها میان دو کشور کره جنوبی و کره شمالی بعد از اقدام روز گذشته پیونگ‌یانگ در منفجر کردن دفتر ارتباطات هماهنگی میان دو کُره، «کیم یئون-چول» وزیر اتحاد کره جنوبی که بر تعاملات با کره شمالی نظارت دارد، از قصد خود برای استعفا خبر داد.

خبرگزاری روسی تاس به نقل از خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی گزارش کرد، تصمیم کیم یئون چول برای استعفا به تضعیف روابط میان دو کشور کره جنوبی و کره شمالی مربوط می‌شود.

خبرگزاری رویترز نیز در این خصوص گزارش کرد که کیم یئون چول اعلام کرده که مسئولیت تخریب روابط بین دو همسایه را می‌پذیرد و از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

خبر استعفای وزیر اتحاد کره جنوبی در شرایطی مطرح شده است که خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) امروز (چهارشنبه) گزارش کرد که پیونگ‌یانگ پیشنهاد کره جنوبی برای اعزام نمایندگان ویژه به منظور کاهش تنش‌های میان دو کشور را رد کرده و متعهد شده که نظامیان خود را مجدداً در مناطق مرزی مستقر کند.

این رسانه رسمی کره شمالی همچنین به به نقل از سخنگوی ستاد مشترک ارتش این کشور از تصمیم پیونگ یانگ برای استقرار واحدهای نظامی در منطقه کوهستانی «کومگانگ» و همچنین در نزدیکی شهر صنعتی «کائه سونگ» برای مقابله با اقدامات احتمالی کره جنوبی خبر داد.

به دنبال تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کره بعد از افزایش فعالیتهای تبلیغاتی ضد پیونگ یانگ در مناطق مرزی، کره شمالی روز سه شنبه دفتر ارتباطات هماهنگی بین دو کشور در منطقه صنعتی کائه سونگ را منفجر کرد.

بلافاصله پس از آن دولت و ارتش کره جنوبی ضمن انتقاد از این اقدام تاکید کردند که سئول در صورت نیاز به تهدیدات کره شمالی پاسخ جدی خواهد داد.

«کیم یون گئون» معاون مشاور امنیت ملی کره جنوبی در یک کنفرانس خبری گفت که تخریب دفتر ارتباطات هماهنگی میان دو کره «انتظارات تمامی افرادی را نابود کرد که به توسعه روابط بین دو کره و صلح پایدار در شبه‌جزیره کره امید داشتند».

منبع:

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها