کد خبر: 413061
|
۱۳۹۹/۰۳/۳۰ ۰۷:۵۲:۵۸
| |

آرش برهانی:

تعطیلی لیگ برتر به صلاح است

آرش برهانی گفت: مهم‌ترین بحث ادامه لیگ حفظ سلامتی بازیکنان است و در شرایط فعلی کشورمان و نبود امکانات لازم در باشگاه‌ها و عدم درآمدزا بودن فوتبال، به نظرم تعطیلی لیگ برتر به صلاح است.

تعطیلی لیگ برتر به صلاح است
کد خبر: 413061
|
۱۳۹۹/۰۳/۳۰ ۰۷:۵۲:۵۸

اعتمادآنلاین| آرش برهانی با بیان اینکه از زمان کودکی عاشق دیوانه‌وار فوتبال بودم و تمام دغدغه‌ام در زندگی فوتبال بود، اظهار کرد: هر روز دنبال آن بودم تا زنگ مدرسه به صدا در بیاید و به بازی فوتبال بپردازم و از هر وقت آزادی برای فوتبال بازی کردن استفاده می‌کردم.

با 14 سال سن در لیگ یک توپ می زدم

وی با اشاره به اینکه فوتبال خود را از تیم میلاد کرمان آغاز و سپس در تیم شهرداری کرمان زیر نظر زنده‌یاد مهدی محمدی از زیرگروه کشور تا لیگ یک به بازی پرداخت، افزود: مدیون اعتماد مهدی محمدی هستم که در سن 14 سالگی به بنده اعتماد کرد و در لیگ یک کشور مرا به بازی گرفت.

برهانی با بیان اینکه تنها راه درآمد زندگی‌ام فوتبال و تیم شهرداری کرمان بود، خاطرنشان کرد: هر چیزی را که دوست داشتم با همان درآمد توانستم بخرم از موتورسیکلت گرفته تا تلویزیون و به‌نوعی اتاقم به خانه مجزایی تبدیل‌شده بود.

تمامی تیم های اماراتی خواهانم بودند

وی با اشاره به اینکه از تیم شهرداری کرمان به تیم پاس پیوستم و درخشش در تیم پاس به‌ویژه در دیدار با العین در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا در دو بازی رفت‌وبرگشت و زدن سه گل نظر تیم‌های لیگ اماراتی را به خود جلب کرد، بیان کرد: از 14 تیم لیگ امارات 12 تیم خواهان جذبم شدند و دو تیم باقیمانده هم‌ توان مالی جذبم را نداشتند.

گران قیمترین لژیونر ایرانی لقب گرفتم

ملی پوس اسبق تیم فوتبال ایران با بیان اینکه در تیم النصر عملکرد چندان خوبی نداشتم و تنها موفق به زدن سه گل در یک نیم‌فصل شدم، اضافه کرد: هولمان مربی تیم النصر خواهان جذب یک مهاجم سایه بود و از بین من و فرهاد مجیدی، باشگاه تصمیم گرفت که با بنده فسخ کند.

وی ادامه داد: قراردادم با النصر یک‌میلیون و 200 هزار دلار بود که 600 هزار دلار را دریافت کرده بودم و برای فسخ قرارداد هم‌مقداری از پولم را بابت خرید بازیکن جدید بخشیدم و مانده آن را دریافت کردم و به تیم پاس برگشتم.

برهانی با اشاره به اینکه باشگاه النصر از این رفتارم تعجب کرده بود و به همین دلیل تاکنون عکس بنده در باشگاه النصر نصب‌شده است، افزود: آن زمان این پول پربرکت بود و شاید گران‌ترین لژیونر آن زمان فوتبال ایران بودم و حتی در اردوی آلمان علی کریمی از رقم قراردادم تعجب کرده بود و بازیکنانی نظیر مسعود شجاعی، رضا عنایتی، جواد کاظمیان 400 تا 500 هزار دلار رقم قراردادشان بود و تنها فرهاد مجیدی یک‌میلیون و 100 هزار دلار دریافت کرده بود.

وی با بیان اینکه برای من رقم قرارداد مهم نبود و تنها به دنبال بازی کردن و پیشرفت بودم، عنوان کرد: همواره سعی کردم بدون حاشیه و بازار گرمی به فوتبالم ادامه دهم و این مسیر را تا آخرین روز بازی کردن ادامه داد.

هم از استقلال پیشنهاد داشتم هم پرسپولیس

کاپیتان اسبق تیم فوتبال استقلال تهران در خصوص نحوه پیوستن به این تیم با وجود پیشنهاد از هر دو تیم سرخابی، افزود: هم از پرسپولیس پیشنهاد داشتم و هم از استقلال که از طریق یکی از دوستان مشترک با آقای کاشانی مذاکره کردم و گفتم تا شب فکر خود را خواهم کرد و اطلاع می‌دهم زیرا از استقلال هم پیشنهاد داشتم که در مسیر برگشت مشاهده کردم از اخبار ساعت 18:45 اعلام شد "برهانی به پرسپولیس" پیوست، شوک زده شدم و سریعاً به دوست مشترکم تماس گرفتم و این موضوع را انتقال دادم و حتی از اعلام کردم ناصرخان(ناصر حجازی) با بنده صحبت کرده درحالی‌که تا آن موقع زنده‌یاد حجازی هیچ صحبتی با بنده نداشت و این موضوع را بیان کردم تا دوست مشترکم با آقای کاشانی در رودربایستی گیر کند و ساعت 2 بامداد بود که قرارداد خود را با رقم 250 میلیون تومان با استقلال امضا کردم درحالی‌که پرسپولیس حاضر بود 20 میلیون تومان بیشتر بدهد.

وی با بیان اینکه از کودکی عاشق استقلال بودم و همواره آرزو داشتم برای آبی پوشان توپ بزنم، افزود: روزی شاهد بازی استقلال و سایپا در ورزشگاه آزادی بودم که همان‌جا کردم در ورزشگاه آزادی برای استقلال بازی کنم و بتوانم دروازه حریفان را باز کنم.

نحوه جدایی ام از استقلال برایم سنگین بود

برهانی در خصوص نحوه جدایی‌اش از استقلال و پیوستنش به پیکان، اظهار کرد: 34 سال سن داشتم و هفت یا هشت ماه قبلش در این فکر بودم دیگر باید یک تا دو سال آینده زا فوتبال خداحافظی کنم و اینکه در یک بازی شهرآورد این امر رخ دهد و در این فکر بودم که در رسانه‌ها متوجه شدم از تیم کنار گذاشته شدم و این موضوع برایم سنگین بود و آسیب جدی دیدم.

وی ادامه داد: در فکر خداحافظی از فوتبال بودم که از جانب دوستانم شنیدم که باید زودتر خداحافظی کنم و دیگر تیمی مرا نمی‌خواهد درصورتی‌که سه پیشنهاد استانی و یک پیشنهاد از تهران داشتم و تیم پیکان را هدایت مجید جلالی و حضور بازیکنانی نظیر سیاوش یزدانی، صادق بارانی، پیام نیازمند، مهدی شیری و چهره‌های جوان دیگر پذیرفتم اما هر روز که سر تمرین حاضر می‌شدم برایم قابل‌هضم نبود که سر تمرین استقلال نباشم و هرچقدر مجید جلالی صحبت کرد اما نتوانستم تمرکز لازم را داشته باشم و دیگر تصمیم گرفتم از فوتبال خداحافظی کنم.

یکسری افراد نگذاشتند چهره های مطرح در استقلال بمانند

بازیکن اسبق تیم استقلال تهران در خصوص جدایی بازیکنان مطرح استقلال و نحوه برخورد با آن، گفت: بازیکنی نظیر میلاد میداودی نمی‌خواست از استقلال جدا شود اما متأسفانه یکسری افراد اطراف تیم بودند که عامل جدایی وی شدند یا وحید طالب لو تلاش کرد بماند اما برخی نگذاشتند و ماجرای جدایی وی را باید یک فاجعه دانست؛ همچنین جدایی امیرحسین صادقی بابت مسائلی همچون بازوبند کاپیتانی کنار گذاشته شدند یا حنیف عمران زاده به‌واسطه تغییر نسل کنار گذاشته شد اما علیرضا منصوریان، سرمربی وقت یک مدافع 33 ساله را جذب کرد!

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها