کد خبر: 413098
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۵ ۱۷:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ویروس کرونا| مسافرت در فرودگاه‌های فرانسه بعد از شیوع کرونا چگونه انجام می‌شود؟

فرودگاه پاریس بعد از سه ماه تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا، کار خود را از سر گرفت. گرچه ویروس کرونا همچنان بر رفتار تمامی حاضران در فرودگاه سایه افکنده است، گویی که ویروس را در جای‌جای این سالن می‌توان لمس کرد.

ویروس کرونا| مسافرت در فرودگاه‌های فرانسه بعد از شیوع کرونا چگونه انجام می‌شود؟
کد خبر: 413098
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۵ ۱۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| فرودگاه پاریس بعد از سه ماه تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا، کار خود را از سر گرفت. گرچه ویروس کرونا همچنان بر رفتار تمامی حاضران در فرودگاه سایه افکنده است، گویی که ویروس را در جای‌جای این سالن می‌توان لمس کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، یک تیم خبری از اسکای‌نیوز با سفر از پاریس به پرتغال، در جریان پروتکل‌ها و تدابیر به‌کاررفته در این فرودگاه در سایه کابوس ویروس کرونا قرار گرفتند.

طبق اخبار این شبکه تلویزیونی، تدابیر سفر در داخل این فرودگاه نسبت به گذشته تفاوت چشمگیری پیدا کرده است و این تدابیر لحظه به لحظه مسافر را همراهی می‌کنند.

خبرنگار این شبکه تلویزیونی که عازم لیسبون پایتخت پرتغال بود می‌گوید: اولین چیزی که پیش روی خود می‌بینیم حضور گسترده نیروهای پلیس است. همچنین به کسانی که بلیت ارائه نمی‌کنند اجازه ورود به فرودگاه داده نمی‌شود؛ این بدان معنی است که بدرقه‌کنندگان همچون گذشته حق همراهی مسافر را ندارند.

مایع ضدعفونی‌کننده دست در همه جای فرودگاه دیده می‌شود، علاوه بر این استفاده از ماسک امری اجباری است.

صدور کارت پرواز نیز الکترونیکی و توسط دستگاه‌هایی که در نقاط مختلف سالن فرودگاه تعبیه شده انجام می‌گیرد؛ مسافران باید خودشان کارت پروازشان را صادر و تعداد چمدان‌هایشان را هم با استفاده از همان دستگاه ثبت کنند.

تمامی کارمندان فرودگاه نیز پشت موانع پلاستیکی قرار گرفته‌اند تا انتقال ویروس به حداقل ممکن برسد.

بعد از اینکه سفر خود را ثبت کردید و کارت پرواز گرفتید، مرحله بازرسی امنیتی از طریق دروازه‌های الکترونیکی انجام می‌شود. ابتدا بارکد بلیت تایید شده و سپس از طریق این دروازه ورود صورت می‌پذیرد.

دوربین‌های حرارتی در داخل فرودگاه تعبیه شده تا مسافران پیش از عبور از دروازه امنیتی به سوی سالن ترانزیت چک شوند.

فقط افرادی اجازه عبور به سالن ترانزیت دارند که حرارت بدن‌شان طبیعی باشد.

تمامی بوفه‌ها و مراکز تجاری در فرودگاه تعطیل‌اند و صندلی‌ها نیز برای رعایت فاصله‌گذاری علامت‌گذاری شده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها