هادی ‌غفاری، عضو مجمع نیروهای خط امام، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

اصلاح‌طلبان شانسی برای برنده شدن در انتخابات 1400 ندارند

هادی ‌غفاری گفت: عملکرد آنهایی که با حمایت جبهه اصلاحات به مجلس دهم رفتند به قدری بد بود که اصلاح‌طلبان نه تنها شانس‌شان برای پیروز شدن در انتخابات به پایین‌ترین میزان ممکن رسیده است، بلکه حتی دخالت مستقیم آقای خاتمی هم نمی‌تواند‌ مردم را به شنیدن حرف آنان ترغیب کند.

اصلاح‌طلبان شانسی برای برنده شدن در انتخابات 1400 ندارند
کد خبر: 413254
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ ۰۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ اصلاح‌طلبان چرا به این شرایط دچار شدند؟ اصلاح‌طلبان برای رها شدن از وضعیت فعلی چه کاری باید انجام دهند؟ و در آخر اینکه اصلاح‌طلبان می‌توانند حضوری جدی در انتخابات 1400 داشته باشند؟

هادی‌ غفاری، عضو مجمع نیروهای خط امام، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این ‌باره اظهار داشت: اصلاح‌طلبان در شرایطی به سر می‌برند که هیچ شانسی برای برنده شدن در انتخابات 1400 ندارند. به همین دلیل آنها باید از همین امروز با بررسی وضعیت موجود، چاره‌اندیشی کنند که چطور می‌توانند دوباره به عرصه مدیریت کشور برگردند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه گفت: البته ذکر این نکته ضروری است که هر جریان سیاسی‌ای برای شرکت در انتخابات باید بتواند نیروهایی را در معرض رأی مردم قرار بدهد که مدافعان فکر و اندیشه‌ آن تفکر باشند، نه اینکه مثل انتخابات 94 نیروهای دیگران را در لیست بگذاریم و نتیجه‌اش همینی شود که الان می‌بینیم.

او همچنین تصریح کرد: در واقع عملکرد آنهایی که با حمایت جبهه اصلاحات به مجلس دهم رفتند به قدری بد بود که اصلاح‌طلبان نه تنها شانس‌شان برای پیروز شدن در انتخابات به پایین‌ترین میزان ممکن رسیده است، بلکه حتی دخالت مستقیم آقای خاتمی هم نمی‌تواند‌ مردم را به شنیدن حرف آنان ترغیب کند.

غفاری ادامه داد: البته اشکالی به آقای خاتمی وارد نیست. مثلاً در سال 1400 اگر آقای خاتمی هم دوباره سفارش به رأی دادن کند، مردم پیش خود می‌گویند، قبلی‌ها چه کردند که ما بخواهیم به فرد دیگری رأی بدهیم؟

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی توضیح داد:‌ این توضیح‌ها نشان می‌دهد‌ در هر کشور هر نهادی باید قدرت اجرایی خودش را داشته باشد و بتواند برنامه‌هایش را بدون هیچ مانع‌تراشی‌ای اجرایی کند. تا این ضعف بزرگ در کشور برطرف نشود نمی‌توان از دولت‌ها یا مجلس‌های مستقر توقع زیادی داشت.

هادی غفاری در پایان گفت: به احتمال زیاد انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 در فضای سردی برگزار خواهد شد.

چکیده گفت‌وگو با هادی غفاری

-هر نهادی باید قدرت اجرایی خودش را داشته باشد

-انتخابات 1400 در فضای سردی برگزار خواهد شد

-در سال 1400 اگر آقای خاتمی هم دوباره سفارش به رأی دادن کند، مردم پیش خود می‌گویند، قبلی‌ها چه کردند که ما بخواهیم به فرد دیگری رأی بدهیم؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها