کد خبر: 413780
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۱ ۱۶:۱۲:۳۹
| |

یک سوم از شهرداری های هلند با پذیرش 500 کودک مهاجر به این کشور موافقت کرده اند

همزمان با مقاومت کشورهای اروپایی در برابر پذیرش پناهجویان به ویژه در شرایط اقتصادی نامطلوب کنونی، دولت هلند از سوی مردم این کشور برای پذیرش پناهجویان کودک که در کمپ‌های مهاجران در جزایر یونان زندگی می‌کنند، تحت فشار قرار گرفته است.

یک سوم از شهرداری های هلند با پذیرش 500 کودک مهاجر به این کشور موافقت کرده اند
کد خبر: 413780
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۱ ۱۶:۱۲:۳۹

اعتمادآنلاین| معترضان هلندی با تجمع در میادین و پارک های شهری و حفظ فاصله گذاری اجتماعی، از دولت خواسته اند با پذیرش کودکان مهاجر موافقت کند.

روز شنبه، روز جهانی پناهجویان بود و هلند از ماه آوریل (فروردین ماه) صحنه تجمعات اعتراضی بوده تا دولت برای پذیرش 500 کودک مهاجر در این کشور تحت فشار قرار گیرد.

دولت یونان اکتبر گذشته (مهر 98) از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست به 2 هزار و 500 کودک بی سرپرست پناه دهند.

درپی ماه ها انفعال، 11 کشور عضو اتحادیه اروپا بعلاوه نروژ و سوئیس وعده دادند به دستکم یک هزار و 600 پناهجوی جوان که عمدتا از افغانستان، پاکستان و سوریه هستند، پناه دهند. هلند در میان این کشورها نیست.

حال ائتلاف چهار حزبی راست - میانه - لیبرال هلند به رهبری «مارک روته» برای قبول این مساله تحت فشار مردمی قرار گرفته است.

یک سوم از شهرداری های هلند با پذیرش 500 کودک مهاجر به این کشور موافقت کرده اند.

برخی شهرهای بزرگ هلند همچون آمستردام، آرنهم و اوترخت پیشنهاد میزبانی از شماری از این کودکان را داده اند.

حدود یکصد چهره برجسته هلند در نامه سرگشاده ای از دولت خواسته اند به درخواست کمک یونان برای پذیرش مهاجران پاسخ دهد.

در همین حال، سخنگوی وزارت دادگستری هلند از امضای سند تفاهم نامه ای میان دولت های هلند و یونان برای پناه دادن به 48 کودک مستقر در سرزمین اصلی یونان خبر داده است.

منتقدان می گویند دولت هلند اشتباه می کند اگر تصور کند که می تواند به سیستم پناهندگی یونان سر و سامان دهد، سیستمی که با اتهام ولخرجی وجوهات مالی و فرآیندهای ناکافی دست به گریبان است.

جزیره لسبوس یونان به جهنم پناهجویان شهرت دارد. بیش از 110 هزار نفر در کمپ های پناهجویان در یونان به سر می برند که 40 هزار نفرشان در کمپ های شلوغ در جزایر یونانی مستقر هستند.

یونان دروازه اصلی به اتحادیه اروپا برای بیش از یک میلیون پناهجویی بوده است که از درگیری در کشورهایشان در سال های 2015 و 2016 گریختند.

کمیسیون اروپا مارس (اسفند) گذشته طرحی را برای توزیع یک‌هزار و 600 پناهجو از یونان به دیگر کشورهای عضو اتحادیه آغاز کرد که به طور عمده شامل کودکان بی‌سرپرست بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها