«اعتمادانلاین» گزارش می‌دهد:

اسباب‌بازی‌ای که جایگزین گرده‌افشانی زنبورها می‌شود

دانشمندان به روشی جایگزین برای عدم وابستگی به زنبورها جهت گرده‌افشانی درختان میوه دست پیدا کرده‌اند و از این پس از طریق هوا با پخش حباب‌های صابون روی درختان میوه می‌توان کمبود شدید زنبورهای عسل را که در کار گرده‌افشانی سهم محوری دارند، برطرف کرد.

اسباب‌بازی‌ای که جایگزین گرده‌افشانی زنبورها می‌شود
کد خبر: 413922
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۵ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دانشمندان به روشی جایگزین برای عدم وابستگی به زنبورها جهت گرده‌افشانی درختان میوه دست پیدا کرده‌اند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، مجله «آیسنس» در گزارشی خبر داد از این پس از طریق هوا با پخش حباب‌های صابون روی درختان میوه می‌توان کمبود شدید زنبورهای عسل را که در کار گرده‌افشانی سهم محوری دارند، برطرف کرد.

«ایگیرو میاکو» پژوهشگر و استاد «انستیتوی پیشرفته علوم ژاپن» در این زمینه گفت: از سال‌ها پیش استفاده از ربات‌های گرده‌افشان را مورد تحقیق قرار دادیم، اما مشخص شد آنها موجب له شدن و از بین رفتن شکوفه‌ها می‌شوند و بعد از تحقیقات مختلف به این نتیجه رسیدیم حباب‌های صابون بهترین راهکار برای این امر هستند.

او تاکید کرد بررسی‌های میکروسکوپی نشان می‌دهد که حباب‌های صابون قادر به حمل گرده‌ها هستند و این امر در مورد پنج نوع صابونی که در بازار موجود است، صدق می‌کند.

در چارچوب این طرح، محلول گرده در دستگاه حباب‌ساز قرار داده شده و در یک باغ هلو مورد استفاده قرار گرفت که در نهایت مشخص شد این روش قادر است تا 95 درصد گرده‌افشانی را به شکل موفقیت‌آمیز انجام دهد.

به گفته میاکو، شاید امری تخیلی باشد اما حباب‌های صابون کارایی‌هایی مشابه با تلقیح دستی را از خود نشان دادند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها