شرایط برای واردات سریع‌تر کالاهای اساسی از بنادر فراهم شود

جلسه ترخیص کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی از بنادر کشور روز گذشته به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

شرایط برای واردات سریع‌تر کالاهای اساسی از بنادر فراهم شود
کد خبر: 414139
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۳ ۰۹:۴۲:۲۹

اعتمادآنلاین| اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در این جلسه ضمن تاکید بر تخصیص ارز مورد نیاز برای ترخیص کالاهای اساسی مورد نیاز کشور، دستگاه های مرتبط را ملزم به فراهم ساختن شرایط برای واردات سریع‌تر این کالاها از بنادر کرد.

در این جلسه که با حضور وزرای جهاد کشاورزی،‌ راه و شهرسازی، رییس سازمان بازرسی کل کشور و معاونان دستگاه های مربوطه برگزار شد،‌ پیرامون نحوه اختصاص ارز جهت ترخیص نهاده های دامی از بنادر کشور و نیز اتخاذ راهکارهایی جهت خرید کالاهای ضروری مورد نیاز کشور بحث و تبادل نظر شد.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی و رییس کل گمرک کشور نیز در این جلسه بطور جداگانه گزارش هایی در خصوص آمار شناورهای حامل و در حال تخلیه کالاهای اساسی و میزان ذخایر این کالاها در انبارهای بنادر جنوبی و شمالی کشور ارایه کردند.

بر اساس این گزارش‌ها بیش از سه میلیون و 95 هزار تن کالاهای اساسی و بیش از سه میلیون و 500 هزار تن کالاهای غیر اساسی در بنادر کشور وجود دارد.

در این گزارش ها با اشاره به نیاز کشور به کالاهای اساسی شامل گندم،‌ جو،‌ ذرت، دانه های روغنی، کنجاله، شکر، برنج و روغن خوراکی اشاره و راهکارهایی برای تامین ارز مورد نیازجهت ترخیص ارایه شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها