کد خبر: 414479
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۴ ۱۲:۱۰:۰۰
| |

محمدحسین فرهنگی، سخنگوی هیات‌رییسه مجلس:

نارضایتی نمایندگان از هیات‌رییسه طبیعی است

سخنگوی هیات‌رییسه مجلس گفت: مقداری از نارضایتی نمایندگان از هیات‌رییسه طبیعی است، آیین‌نامه داخلی در دوره گذشته تغییر کرد و مجلس یازدهم اولین دوره اجرای آن بود. طبیعی است هر اقدام جدیدی که خلاف رویه‌های گذشته باشد، برخی افراد راضی و ناراضی دارد. 

نارضایتی نمایندگان از هیات‌رییسه طبیعی است
کد خبر: 414479
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۴ ۱۲:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سخنگوی هیات‌رییسه مجلس درخصوص طرح استیضاح هیات‌رییسه توسط برخی از نمایندگان گفت: چیزی به عنوان استیضاح هیات‌رییسه نداریم، طبق ماده 25 در آیین‌نامه داخلی نماینده می تواند به تعدادی از هیات‌رییسه اعتراض کند و این اعتراض در کمیسیون آیین‌نامه داخلی بررسی می شود که در گذشته هم گاهی بررسی شده است.

در خبرها آمده است که تعداد امضا‌کنندگان استیضاح هیات‌‌رییسه مجلس به یکصد نفر رسید و پیش‌بینی می‌شود از این تعداد نیز بگذرد. چیدمان خاص نمایندگان در کمیسیون‌ها و مداخله برخی اعضای هیات‌رییسه در انتخابات هیات‌رییسه کمیسیون‌ها عمده‌ترین دلیل این استیضاح ذکر شده است.

محمدحسین فرهنگی، سخنگوی هیات‌رییسه مجلس، در رابطه با «نارضایتی نمایندگان از هیات‌رییسه» گفت: مقداری از نارضایتی نمایندگان از هیات‌رییسه طبیعی است، آیین‌نامه داخلی در دوره گذشته تغییر کرد و مجلس یازدهم اولین دوره اجرای آن بود. طبیعی است هر اقدام جدیدی که خلاف رویه‌های گذشته باشد، برخی افراد راضی و ناراضی دارد. به عنوان سخنگوی هیات‌رییسه در مورد نظرات شخصی ام که ممکن است با برخی انتقادات همراه باشد، توضیح نمی‌دهم.

او ادامه داد: علت اصلی ناراضایتی‌ها از شرایط بوجود آمده است، اصلاح تبصره یک ماده 38 را دنبال می کنیم که در صورت نهایی شدن به برخی از این اعتراض‌ها، پاسخ داده می شود.

فرهنگی در توضیحی درباره تبصره یک ماده 38 بیان کرد: در دوره دهم مجوزی برای آن دوره مجلس داده شد مبنی بر اینکه برخی از کمیسیون‌ها بتوانند با زیر سقف 19 نفر رسمیت داشته باشند و جلسه مشترک روسای شعب و هیات‌رییسه به سقف برخی از کمیسیون‌ها، یک نفر را اضافه کند. برخی انتقادات در مجلس یازدهم، با دو تمهیدی که در تبصره یک ماده 38 دیده شده، رفع می شود و می‌توانیم ارجاعات به کمیسیون قضایی داشته باشیم و کمیسیون می تواند با هر تعدادی که جمع تشخیص می دهد، قانونی باشد. پس از آنکه 14 نفر از نمایندگان در دور دوم انتخاب شدند این سقف‌ها به حد نصاب قانونی می رسد.

نماینده مردم تبریز درخصوص انتقادات برخی نمایندگان به انتخابات روسای کمیسیون‌ها گفت: انتخابات ریاست کمیسیون‌ها با رای نمایندگان برگزار شد، تا جایی که من می دانم هیات‌رییسه بحثی و دخالتی در این زمینه‌ها نداشته است.

او درخصوص طرح استیضاح هیات‌رییسه توسط برخی از نمایندگان گفت: چیزی به عنوان استیضاح هیات‌رییسه نداریم، طبق ماده 25 در آیین‌نامه داخلی نماینده می تواند به تعدادی از هیات‌رییسه اعتراض کند و این اعتراض در کمیسیون آیین‌نامه داخلی بررسی می شود که در گذشته هم گاهی بررسی شده است. موضوع استیضاح را من هم شنیدم.

فرهنگی درخصوص ارجاع این طرح به کمیسیون آیین‌نامه داخلی مطرح کرد: چیزی به کمیسیون آیین‌نامه ارجاع نشده است.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها