مرتضی طلایی، سردار پیشین سپاه پاسداران:

حضور نظامی در یک منطقه بی ارتباط با منافع اقتصادی نیست

سردار پیشین سپاه درباره حضور ایران در آب‌های اقیانوس هند گفت: نظام جمهوری اسلامی الحمدالله در موقعیت خوب نظامی قرار دارد. طبیعی است که برای صیانت از انقلاب، کشور و ملتمان باید این قدرت را روزافزون کنیم.

حضور نظامی در یک منطقه بی ارتباط با منافع اقتصادی نیست
کد خبر: 414871
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۶ ۰۹:۴۳:۲۳

اعتمادآنلاین| فرمانده نیروی دریایی سپاه گفته است که به نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابلاغ مأموریت شده تا در آب‌های دوردست حضور یافته و این حضور دائمی باشد.

دریادار علیرضا تنگسیری در اینباره گفت: «اعزام ناوگروه از سوی نیروی دریایی سپاه به آب‌های دوردست در گذشته انجام شده است و ناوگروه دوم ما نیز به آب‌های اقیانوس هند اعزام شد.»

مرتضی طلایی، سردار پیشین سپاه پاسداران، درباره حضور ایران در آب‌های اقیانوس هند گفت: به برکت خون شهدا و مجاهدت و فداکاری نیروهای ارزشمند و انقلابی ما در عرصه‌های دفاعی کشور، نظام جمهوری اسلامی الحمدالله در موقعیت خوب نظامی قرار دارد. طبیعی است که برای صیانت از انقلاب، کشور و ملتمان باید این قدرت را روزافزون کنیم.

او افزود: حوزه فرماندهان و مسئولان عالی کشور ما برای صیانت از اصولی که عرض شد باید کار کارشناسی و مطالعاتی کنند و تصمیم‌گیری کنند چه کاری و کجا باید صورت بگیرد. آنچه که انجام شود محصول مجموعه سیستم نظامی و دفاعی کشور است و همه ما باید از این سرمایه‌های ارزشمند حمایت کنیم. سرمایه‌هایی که امروز توانسته‌اند پا بر گردن نظام سلطه بگذارند و با اقتدار، عزت و سربلندی غرور ملت ایران را احیا کنند و غرور استکبار را پایمال کردند. نظام سلطه‌ای که هرگز حاضر نبوده ما را به رسمیت بشناسد امروز به برکت این مجاهدت‌ها و فداکاری‌ها غرور ملی ما را احیا کرده است.

سردار طلایی اظهار کرد: انتظارات مردم عزیز ما از همه مسئولان و دولتمردان این بوده و هست که این دستاوردهای بزرگ که محصول خون شهدا را پاس بداریم و سربلندی و عزت و غروری که برای مردم ایران به دست آمده را مواظبت و محافظت کنیم.

سردار پیشین سپاه در پاسخ به این سوال که منفعت اقتصادی این حضور چه خواهد بود، توضیح داد: حضور نظامی در یک منطقه بی ارتباط با منافع اقتصادی نیست. وقتی امنیت کشور تامین می‌شود یعنی می‌شود در ادامه پشتوانه اقتصادی را هم فراهم کرد و به راحتی فعالیت اقتصادی انجام داد.

او با اشاره به اعزام چند کشتی به ونزوئلا توسط ایران اظهار کرد: به لطف قدرت بازدارندگی ماست که امروز می‌توانیم در آب‌های آزاد و بین‌المللی ورود پیدا کنیم اگر این قدرت بازدارندگی نبود، دشمنان ما توطئه‌های زیادی زیر سر داشتند.

سردار طلایی افزود: یادمان باشد که چندی پیش انگلیسی‌ها متوجه این قدرت بازدارندگی نبودند و یک غلطی کردند و تعرضی به یکی از کشتی‌های ما داشتند و دنیا و ملت عزیز ما دیدند که چگونه فرزندان دلاور پوزه انگلیسی‌ها را به خاک مالیدند و آنها را از کرده خود پشیمان کردند و این محصول، توان نظامی است و توان نظامی پشتوانه اقتصاد، امنیت ملی و منافع ملی ما است.

او در پایان بیان کرد: یک ملت اگر بخواهد عزیز و سربلند باشد و وابسته به بیگانگان نباشد باید قدرت دفاعی را به عنوان پشتوانه قدرت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی‌اش قرار دهد و با این پشتوانه دفاعی بتواند اهداف و برنامه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خود را به پیش ببرد.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها