سعید اوحدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

شهید بهشتی نماد جریان صاحب بصیرت برای آینده انقلاب است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه شهید بهشتی نماد جریان صاحب بصیرت برای آینده انقلاب است، گفت: خون شهدای هفتم تیر موجب عزت و اقتدار انقلاب اسلامی است.

شهید بهشتی نماد جریان صاحب بصیرت برای آینده انقلاب است
کد خبر: 415222
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۷ ۱۳:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سی‌ونهمین مراسم سالگرد شهادت آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یارانش که پیش از ظهر امروز(شنبه، هفتم تیر 99) در مجموعه سرچشمه تهران در محل حادثه هفتم تیر برگزار شد، اظهارداشت: انقلاب اسلامی در 41 سال فراز و نشیب‌های بسیاری داشته و روزهای تلخ و دردناکی را در گام اول انقلاب و روزهای سرشار از شیرینی را دیدیم. برخی از این رخدادها از ویژگی‌های خاصی برخودار بودند و در مقطعی اتفاق افتادند که مسیر انقلاب در مسیر خود مستحکم‌تر شد.

وی افزود: جنایتی که به دست منافقین و با حمایت آمریکا در هفتم تیر ماه سال 60 رخ داد، تحول عظیمی در انقلاب به‌وجود آورد. شاید سؤال باشد که چرا بعد از 39 سال فاجعه هفتم تیر، همچنان مصرّ هستیم که این مراسم هر ساله با عزت برگزار شود، آیا دنبال تبلیغات هستیم و آیا شهدا و خانواده‌ای شهدا نیاز به این جلسات دارند؟ نه خیر، شهدا «عند ربهم یرزقون» هستند و ما به شهدا نیاز داریم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: انسان‌ها در طول تاریخ شاید به دو گروه اساسی تقسیم می‌شوند، یکی انسان‌هایی که نسبت به رخدادهای پیرامون خود و با شناختی که از شرایط و زمان دارند، از زمان جلوتر آینده‌نگر هستند. 39 سال از روزی که فاجعه هفتم تیر رخ داد می‌گذرد ولی شهید بهشتی آز آن زمان جلوتر بوده است.

اوحدی گفت: عده‌ای هم به دلیل نداشتن شناخت از زمان خود عقب هستند و در تاریخ شاهد تقابل این دو گروه و جریان‌ها هستیم. اگر انسان بصیرت و شناخت نداشته باشد، منحرف شده و از مسیر اصلی زاویه پیدا می‌کند. هم‌چنین انسان‌هایی که بصیرت دارند، افق‌های دور را می‌توانند ببیند و آینده‌نگر می‌شوند.

وی بیان کرد: قرآن کریم می‌فرماید اگر تقوای الهی داشتید، خداوند نعمتی به شما می‌دهد که خوب و بد را تشخیص می‌دهید و خدا به چنین انسانی بصیرت اعطا می‌کند. در دوره معاصر ما یک نفر از این دسته از افرادی که به دلیل بصیرت، آینده‌نگر می‌شوند حضرت امام خمینی(ره) است و بیش از یک قرن طراحی کردند و فرمودند این قرن، قرن غلبه مستضعفین بر مستکبرین است و ما الآن شاهد این هستیم. فرمایشات امام در عاشورای سال 42 هنوز زنده است و ایشان فرمودند امروز اعلام می‌کنم که منفورترین انسان روی زمین رئیس‌جمهور آمریکاست و امروز هم این را می‌بینیم.

رئیس بنیاد شهید ادامه داد: با شروع جنگ، امام(ره) فرمودند جنگ نعمت است و جوهره انسان‌ها در آن متجلی می‌شود. اگر نعمت جنگ نبود، ما گرفتار همین داعش بودیم و همه چیز ما نابود شده بود و اگر نعمت جنگ نبود، ما مدافعان حرم و فاطمیون افغانستانی را نداشتیم که پای‌کار بیایند و آتش فتنه را خاموش کنند. امام(ره) فرمود: صدام باید برود و 26 کشور از او حمایت می‌کردند و پیشرفته‌ترین سلاحها روی مردم ما آزمایش شد و امام فرمود صدام رفتنی است و ما این را دیدیم.

اوحدی با بیان اینکه ما همین آینده‌نگری را در مقام معظم رهبری نیز می‌بینیم، تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی فرمود در جنگ‌های 22 و 33 روزه خدمت مقام معظم رهبری رفتم و ایشان گفتند خداوند پشتیبان شماست و شما پیروزید و من این فرمایش را به سید حسن نصرالله گفتم و شکست مفتضحانه اسرائیل را دیدیم. 36 کشور دنیا داعش را تجهیز کردند و رهبر معظم انقلاب فرمودند ما پیروز می‌شویم و بشار اسد می‌ماند و دیدیم که این به وقوع پیوست.

وی اضافه کرد: رئیس‌جمهور آمریکا هم اعلام کرد چندین میلیارد دلار خرج کردیم و آخر هم شکست خوردیم، در برجام هم همینطور بود و ایشان عاقبت را دیدند.

رئیس بنیاد شهیدو امور ایثارگران گفت: شهید بهشتی نماد جریان صاحب بصیرت برای آینده انقلاب است و فاجعه هفتم تیر نقطه عطفی برای دست‌یابی به اهداف انقلاب بود. اولین شخصیتی که بعد از تسخیر لانه جاسوسی موضع گرفته و از اقدام دانشجویان حمایت کرد، شهید بهشتی بود.

اوحدی اظهارداشت: وقتی طرح عدم کفایت بنی‌صدر مطرح شد، اتاق فکر منافقین وارد عمل شدند و روز ششم تیر ترور مقام معظم رهبری رخ داد که بحمدالله ناموفق بود، ایشان برای انقلاب حفظ شدند و روز هفتم تیرماه این جنایت بی‌سابقه اتفاق افتاد.

وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند شخصیت شهید بهشتی جامعیتی داشت که در انقلاب بی‌نظیر است. زمانی که جریان‌های منحرف می‌خواستند جوانان مردم را جذب خود کنند، شهید بهشتی و مقام معظم رهبری و بزرگان کشور حزب جمهوری اسلامی را تأسیس کردند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: زندگی شهید بهشتی نورانی است و ایشان سال 42 مدرسه حقانی را با رویکرد جدیدی برای کادرسازی آینده انقلاب به این علت که از زمان جلوتر بود، راه‌اندازی کرد. شهید بهشتی بنای انجمن اسلامی دانشجویان خارج از کشور را گذاشتند و این انجمن پناهگاه دانشجویانی بود که دشمنان قصد جذب آنان را داشتند.

اوحدی تصریح کرد: شهید بهشتی مورد تهمت بسیاری از گروه‌ها قرار می‌گرفت ولی با متانت مقابل این گروه‌ها سخن می‌گفت؛ این سعه صدر به تأسی از سیره پیامبر اسلام(ص) بود، او فرمود ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت و او واقعا عاشق خدمت بود.

وی تصریح کرد: ما برای جهش تولید که رهبر معظم انقلاب چندین سال است که موضوع معیشت مردم را مطرح می‌کنند، نیازمند امثال شهید بهشتی هستیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: خون شهدای هفتم تیر موجب عزت و اقتدار انقلاب اسلامی است. شأن شهدای هفتم تیر مانند شهدای صدر اسلام است و اگر خون این شهدا نبود، جریانات لیبرالیستی و توطئه‌گر می‌خواستند انقلاب را از مسیر خود منحرف کنند. امروز هم هیچ مسیری برای رسیدن به قله بلند چله دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی به جز راه شهید بهشتی و تأسی از خون شهدا نداریم.

اوحدی اضافه کرد: امروز دنیا می‌داند که هیچ گزینه‌ای به عنوان گزینه نظامی در برابر جمهوری اسلامی ندارد و پیشرفته‌ترین پهباد آمریکایی با سامانه داخلی سوم خرداد زده شد و این پیام به دنیا اعلام شد که ما این کار را انجام دادیم و آمریکا هم نتوانست غلطی کند. هم‌چنین پایگاه «عین الاسد» با موشکهای جمهوری اسلامی ایران نابود شد و البته این بخشی از انتقام بود و این بیانگر اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی ایران است.

درخت تنومند انقلاب اسلامی مانند شجره طیبه‌ای است که ریشه‌اش ثابت است چون با خون شهدا، شهدای دفاع مقدس و خون سید شهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی عزیز آبیاری شده است.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها