کد خبر: 415327
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۸ ۰۸:۳۸:۱۳
| |

مسؤولان تشکیلات خودگردان:

در صورت اجرای طرح الحاق دیگر تشکیلات خودگردان وجود نخواهد داشت

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در روزهای اخیر از پذیرش تماس تلفنی وزیر خارجه آمریکا خودداری کرد.

در صورت اجرای طرح الحاق دیگر تشکیلات خودگردان وجود نخواهد داشت
کد خبر: 415327
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۸ ۰۸:۳۸:۱۳

اعتمادآنلاین| به نقل از شبکه خبری المیادین، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین طی چند روز گذشته از پاسخ به تماس تلفنی مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا و گفتگو با او خودداری کرد، این در حالیست که در کاخ سفید رایزنی‌های بسیاری برای انجام این گفتگو پیش از آغاز مذاکرات درباره الحالق اراضی فلسطینی انجام شده بود.

همچنین نمایندگان سی.آی.ای (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) این هفته سفری به رام‌الله داشتند و برای راضی کردن رهبران فلسطین جهت شرکت در مذاکرات با دولت آمریکا درباره طرح دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، با برخی مسؤولان فلسطینی دیدار کردند اما نتوانستند موافقت آنها را کسب کنند.

شبکه ماهواره‌ای "کان" اعلام کرد، مسؤولانی در تشکیلات خودگردان به برخی مسؤولان اروپایی و آمریکایی اعلام کردند در صورتی که اسرائیل پروژه الحاق را اجرا کند، تشکیلات تمامی سلاح‌ها و مهمات را از دستگاه‌های امنیتی جمع‌آوری کرده و به فرماندهان ارتش اسرائیل در کرانه باختری تحویل خواهد داد.

طبق گزارش شبکه "کان"، مسؤولان فلسطینی گفتند، لیست سلاح‌هایی را که در اختیار داریم، آماده کردیم و کمی پس از (اجرای طرح) الحاق، آنها را با کامیون به "بیت ایل" منتقل خواهیم کرد تا اسرائیل مسؤولیت امنیت کرانه باختری را به عهده بگیرد.

مسؤولان تشکیلات خودگردان اظهار کردند: در صورتی که اسرائیل مناطقی در کرانه باختری را (به اراضی اشغالی) الحاق کند، سازمان آزادی‌بخش اعلام خواهد کرد دیگر تشکیلات فلسطینی و دولت فلسطینی وجود نداشته و هرگز طرفی وجود نخواهد داشت که حقوق کارمندان را پرداخت کند.

به گفته منابع این شبکه اسرائیلی، مسؤولان اروپایی و آمریکایی این بار تهدیدهای تشکیلات را جدی گرفته‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها