کد خبر: 415368
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۸ ۰۹:۴۸:۳۲
| |

در تعطیلات اخیر چین 78 میلیون نفر به سفر رفته اند

وزارت راه و ترابری چین اعلام کرد که در سه روز تعطیلات عید قایق اژدها ( دون وو جیه ) در این کشور بیش از 78 میلیون نفر سفر کرده اند.

در تعطیلات اخیر چین 78 میلیون نفر به سفر رفته اند
کد خبر: 415368
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۸ ۰۹:۴۸:۳۲

اعتمادآنلاین| شمار گردشگران در این تعطیلات در سراسر کشور که روز شنبه پایان یافت ، به 78میلیون و 790 هزار نفر رسیده است.

این در شرایطی است که به غیر از شهر پکن مواردی از شیوع کرونا در سراسر چین به ثبت نرسیده است و مردم همچنان با مراعات فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک به مسافرت می روند.

در این تعطیلات 17 میلیون و 760 هزار نفر با قطار و یک میلیون و 610 هزار نفر از طریق دریا سفر کردند و 2 میلیون و 680 هزار نفر هم برای گردشگری از هواپیما استفاده کرده اند.

وزارت راه و ترابری چین خاطر نشان کرد که پروتکل های بهداشتی در این دوره به طور جدی مراعات شده و از تجمعات مردم در مناطق مختلف از جمله در برخی مکان های عمومی و برگزاری برنامه های ورزشی جمعی جلوگیری شده است.

همزمان کمیسیون بهداشت محلی پکن بخشنامه ای منتشر کرده و از مردم این شهر خواسته است تا برای جلوگیری از شیوع گسترده کرونا دست هایشان را مرتب بشویند ، در مکان های عمومی ماسک بزنند و فاصله گذاری را مراعات کنند.

این کمیسیون افزوده است که زدن ماسک در مکان هایی چون بیمارستان ها و ایستگاه های قطار و داخل مترو در داخل شهر پکن اجباری است و مردم موظف به همکاری با نهادهای ذی ربط هستند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها