واشنگتن بین منافع خود یا راضی نگه داشتن سعودی‌ها و نتانیاهو، یکی را انتخاب کند

فارن پالیسی در گزارشی به تنش میان ایران و آمریکا پرداخت و نوشت: اکنون به نظر می‌رسد زمان انتخاب است، واشنگتن باید بین منافع خودش و خروج سربازان آمریکایی از خاورمیانه و جلوگیری از جنگ با ایران یا راضی نگه داشتن سعودی‌ها و نتانیاهو، یکی را انتخاب کند.

واشنگتن بین منافع خود یا راضی نگه داشتن سعودی‌ها و نتانیاهو، یکی را انتخاب کند
کد خبر: 415521
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۸ ۱۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| فارن پالیسی در گزارشی به تنش میان ایران و آمریکا پرداخت و نوشت: اکنون به نظر می‌رسد زمان انتخاب است، واشنگتن باید بین منافع خودش و خروج سربازان آمریکایی از خاورمیانه و جلوگیری از جنگ با ایران یا راضی نگه داشتن سعودی‌ها و نتانیاهو، یکی را انتخاب کند.

به نظر می‌رسد که ترامپ هیچ شباهتی به اوباما ندارد. اوباما نگرانی‌های اسرائیل و عربستان در مذاکرات هسته‌ای با ایران را در نظر نداشت. اسرائیل هیچ رئیس‌جمهوری در دولت آمریکا نمی‌شناسد که تا این حد حمایت خود را از آنها نشان داده باشد.

نگرانی نتانیاهو از شکل‌گیری و پیشرفت دیپلماسی قابل درک است، او فکر می‌کند دیپلماسی ایرانی- آمریکایی نهایتا به توافق منجر می‌شود، تنش‌ها کاهش می‌یابد و تنفر ایرانی - اسرائیلی کاهش نمی‌یابد. آمریکا تمرکزش را از خاورمیانه و اسرائیل خارج می‌کند. بنابراین نتانیاهو برای جلوگیری از شکل‌گیری دیپلماسی تلاش می‌کند.

از طرف دیگر تنش میان ایران و آمریکا به نفع عربستان است. پشتیبانی ایالات متحده از عربستان به این کشور قدرتی می‌دهد که بدون حمایت آمریکا برای آن غیرقابل تصور است. اگر آمریکا نباشد، عربستان مجبور به رویارویی مستقیم با تهران است، اما قدرت نظامی و سیاسی این کار را ندارد.

اکنون به نظر می‌رسد زمان انتخاب است، واشنگتن باید بین منافع خودش و خروج سربازان آمریکایی از خاورمیانه و جلوگیری از جنگ با ایران یا راضی نگه داشتن سعودی‌ها و نتانیاهو، یکی را انتخاب کند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها