گزارش «اعتمادآنلاین» از شرایط سلامتی بازیکنان آبی‌پوشان پایتخت:

استقلال| ویروس کرونا به جان بازیکنان استقلال افتاد/ کمیسیون پزشکی برای استقلال و فولاد تصمیم می‌گیرد/ 5 بازیکن دیگر استقلال هم کرونا گرفتند

وریا غفوری کاپیتان استقلال به ویروس کرونا مبتلا شده است. این بازیکن حتی هفته گذشته با همین شرایط به میدان رفته است. غفوری قبل از بازی با سایپا قرار بود برای تیمش به میدان نرود ولی با تشخیص مجیدی بازی کرد.

استقلال| ویروس کرونا به جان بازیکنان استقلال افتاد/ کمیسیون پزشکی برای استقلال و فولاد تصمیم می‌گیرد/ 5 بازیکن دیگر استقلال هم کرونا گرفتند
کد خبر: 416773
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۴ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| استقلال ، حسابی لیگ برتر فوتبال ایران را دچار وحشت کرده است. طبق اعلام مدیران این باشگاه، تست کرونای 8 نفر از اعضای این تیم، متشکل از بازیکنان و کادر فنی استقلال ، مثبت شده و حالا در انتظار انجام یک تست جدبید هستند. اتفاقی که باعث شده مدیران استقلال اعلام کنند، برنامه سفر به جم برای بازی با پارس جنوبی جم لغو کنند. هرچند تنها خبر ابتلای 8 نفر از اعضای استقلال به ویروس کرونا منتشر شده بود اما خبری از اسامی بازیکنان و افراد مبتلا به کرونا اعلام نشده بود. اما طبق اطلاعاتی که به دست آمده کاپیتان وریا غفوری، اولین مورد مشکوک به کرونا در تیم استقلال است.

اولین مورد مشکوک به کرونا در استقلال

ووریا غفوری کاپیتان استقلال به ویروس کرونا مبتلا شده است. این بازیکن حتی هفته گذشته با همین شرایط به میدان رفته است. غفوری قبل از بازی با سایپا قرار بود برای تیمش به میدان نرود ولی با تشخیص مجیدی بازی کرد.

غفوری در واکنش به مثبت اعلام شدن تست کرونایش گفت: بدن درد دارم اما حال کلی‌ام خوب است و در خانه قرطینه هستم.

وریا غفوری

گلزن استقلال دومین قربانی ویروس کرونا

هفته گذشته استقلال در ورزشگاه آزادی به مصاف سایپا رفت که این دیدار با نتیجه یک بر یک به پایان رسید. مسعود ریگی گل استقلال را برابر سایپا به ثمر رساند. حالا خبر رسیده که مسعود ریگی، دومین بازیکن مشکوک به کرونا در اردوی استقلال است. خبر بدی که باعث می‌شود تمام برنامه‌های فرهاد مجیدی در خط هافبک این تیم را به هم بریزد.

مسعود ریگی

بزن بهادر آبی ها سومین کرونایی استقلال

میلاد زکی‌پور در اولین بازی استقلال برابر فولاد بعد از آغاز مجدد لیگ نوزدهم غایب بود اما مصاحبه تند او علیه محمد آبشک، هافبک فولاد باعث شد تا حسابی سر زبان‌ها بیفتد. او که بازیکن فولاد را تهدید کرده بود، به کمیته انضباطی فراخوانده شده است و باید برای ارائه توضیحات به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برود. اما این تنها مشکل میلاد نیست. او حالا سومین بازیکن استقلال است که مشکوک به کرونا است و احتمال دارد بازی برابر پارس جنوبی جم را از دست بدهد. البته میلاد زکی‌پور این خبر را تکذیب کرده است.

میلاد زکی پور

مصدومی که کرونا گرفت

داریوش شجاعیان هافبک تیم استقلال که پس از مصدومیت آماده بازگشت به میدان بود هم یکی دیگر از بازیکنان این تیم است که به این ویروس مبتلاست. او طی هفته‌های گذشته تمرینات اختصاصی را در کنار محسن کریمی سپری کرده بود و به احتمال این بازیکن هم به ویروس مبتلا شده باشد.

داریوش شجاعیان، هافبک تیم فوتبال استقلال

فرشید باقری هم کرونا گرفت

فرشید باقری، هافبک استقلال که برابر سایپا با گلی که وارد دروازه خودشان کرد، برد را از آبی های تهران گرفت هم مبتلا به ویروس کرونا شده است. این بازیکن هم در انتظار جواب تست دوم خودش است.

فرشید باقری

کریمی ابتلایش به کرونا را تکذیب کرد

محسن کریمی وینگر استقلال که شایعه شده بود تست او هم مثبت اعلام شده، در استوری اینستاگرامش این خبر را تکذیب کرد.

محسن کریمی+ کرونا+ استقلال

بازی برگزار می شود

مدیران و کادر فنی باشگاه استقلال خواستار لغو بازی فردای خود مقابل پارس جنوبی جم شده‌اند. بازیکنان استقلال به کادرفنی اعلام کرده اند که از شرایط موجود می‌ترسند و حاضر نیستند به جم سفر کنند. نکته مهم ماجرا این است که مدیران باشگاه استقلال به بازیکنان این تیم اعلام کرده‌اند که سفر به جم انجام نخواهد شد و این تیم در بازی فردا برابر پارس جم شرکت نمی‌کند. با این شرایط باید منتظر پاسخ سازمان لیگ به این ادعای استقلالی‌ها ماند و دید آنها چه تصمیمی در این باره می‌گیرند.

این اتفاق زمانی رخ داد که مشخص شد در تست آخر، 8 بازیکن این تیم مشکوک به کرونا هستند. با این وجود اما بعید به نظر می‌رسد بازی استقلال لغو شود چراکه مسئولان سازمان لیگ به باشگاه‌ها اعلام کرده‌اند در صورتی که تعداد مبتلایان یا مشکوکان به کرونا 10 نفر باشند، مسابقات‌شان لغو خواهد شد.

تیم استقلال

سردرگمی در هیات مدیره استقلال

هرچند خبر ابتلای 8 عضو تیم استقلال به ویروس کرونا، حواشی زیادی در فوتبال ایران به وجود آورده است اما مدیران استقلال اما گویا چندان از ابتلای بازیکنانشان به ویروس کرونا مطمئن نیستند.

سعادتمند مدیرعامل استقلال گفته، اگر خبر ابتلای بازیکنان استقلال به کرونا صحت داشته باشد، سفر به جم لغو می‌شود! این اظهارنظر یعنی اینکه خود استقلالی‌ها هم از مبتلا شدن بازیکنان‌شان به کرونا مطمئن نیستند!

هرچند با اعلام سایت باشگاه استقلال، مدیران این باشگاه وضعیت اضطراری اعلام کرده‌اند و به زودی یک جلسه فوری برگزار خواهند کرد.

مجیدی و سعادتمند

ترس در اردوگاه آبی ها

حالا که 8 نفر از اعضای تیم استقلال، مشکوک به کرونا هستند، دیگر بازیکنان این تیم هم با ترس و لرز تمرین می‌کنند و نگران سلامتی خودشان شده‌اند. قرار است بازیکنان استقلال، دوباره تست کرونا بدهند تا مشخص شود تست ابتدایی درست بوده یا نه. اگر تست دوم بازیکنان استقلال، مثبت باشد و بازیکنان این تیم کرونا داشته باشند، باید دید چه اتفاقی برای دیگر تیم‌ها رخ می‌دهد و فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ چه برنامه‌ای برای ادامه رقابت‌ها خواهند داشت.

سوالی که ذهن مخاطبان و هواداران فوتبال را به خودش مشغول کرده این است که رقابت های لیگ برتر فوتبال در فصل بعد چه سرنوشتی خواهد داشت و آیا فدراسیون فوتبال لیگ بیستم را برگزار می‌کند یا اینکه باید شاهد لغو کامل رقابت‌های لیگ برتر در فصل نوزدهم و بیستم باشیم. اتفاقی تاریخی که می‌تواند فوتبال ایران را با مشکلات متعددی روبه‌رو کند. از طرفی هم برخی از کارشناسان فوتبال ایران تعطیلی لیگ بیستم را به نفع فوتبال ایران می‌دانند. چرا که اینگونه باشگاه‌های همیشه بدهکار فوتبال ایران می‌توانند بدهی های خودشان به بازیکنان و مربیان پرداخت کنند و با آغاز دوباره لیگ برتر، بدون بدهی و با خیالی راحت بازی‌ها را آغاز کنند.

استقلال

هراتیان: منتظر جواب قطعی تست بازیکنان استقلال هستیم

زهره هراتیان،رئیس ایفمارک درباره ابتلا بازیکنان استقلال به ویروس کرونا گفت: تا زمانی که باشگاه استقلال مستندات را به صورت مکتوب برای ما ارسال نکند، این خبر را تأیید نمی‌کنیم. اگر 25 درصد از اعضای یک تیم، شامل کادر و بازیکن تست کرونای مثبت داشته باشند، کل اعضای آن تیم قرنطینه می‌شوند.

زهره هراتیان

دکتر استقلال: حرفی ندارم

کاوه ستوده پزشک استقلال درمورد کرونایی شدن بازیکنان این تیم اظهار نظری نکرد. وقتی خبرنگاران از او در این باره سوال کردند او این واکنش را نشان داد و گفت:«فعلا صحبتی در مورد کرونایی شدن بازیکنان استقلال نمی کنم.»

دیاباته هواداران استقلال را بیشتر امیدوار کرد

مجیدی راهی باشگاه شد

بعد از مثبت اعلام شدن تست کرونای چند بازیکن و کادر فنی تیم استقلال جلسه فوری در باشگاه استقلال تشکیل شد. فرهاد مجیدی در این جلسه به همراه مدیرعامل و سعید رمضانی و اعضای کادر پزشکی این تیم تشکیل جلسه دادند.

مجیدی

واکنش فرهاد مجیدی به شیوع کرونا در اردوگاه آبی‌ها

فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال در میان سوالات پرتعداد اصحاب رسانه که همگی آن‌ها حول محور ماجرای تست مثبت کرونای بازیکنان و البته نتیجه تصمیم گیری در این خصوص بود، همه چیز را با این جمله " دکتر ستوده و پزشک تیم توضیح می‌دهد" منوط کرد و با سوار شدن بر خودرویش محل را ترک کرد.

فاجعه در فولاد

سعید آذری مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان در گفت‌وگوی کوتاه با رسانه باشگاه فولاد اعلام کرد: تست کرونای یازده بازیکن و 5 همراه تیم فولاد مثبت شده است. اتفاقی که می تواند تمام بازی های این تیم را به حالت تعلیق در بیارود. ضمن اینکه تیم هایی که در 2 هفته گذشته با فولاد بازی انجام داده اند هم باید قرنطینه شوند. اتفاقی که می تواند فاجعه ای بزرگ در فوتبال ایران باشد.

استقلال و فولاد

کمیسیون پزشکی برای استقلال و فولاد تصمیم می‌گیرد

با توجه به اینکه برای تصمیم‌گیری در خصوص مسابقات این تیم‌ها یا ادامه مسابقات لیگ، این آزمایش‌ها باید به تایید ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش برسد، پیش از هر تصمیمی کمیسیونی برای بررسی این آزمایش‌ها صورت می‌گیرد. دکتر توحید سیف‌برقی از فدراسیون فوتبال، دکتر مرادی از فدراسیون پزشکی ورزشی و نماینده‌ای از سازمان لیگ تشکیل دهنده این کمیسیون خواهند بود تا بررسی‌های لازم صورت بگیرد.

در خصوص ادامه مسابقات لیگ یا لغو دیدارهای تیم‌هایی که بازیکنان آنها به کرونا مبتلا شده‌اند، سازمان لیگ تصمیم‌گیری خواهد کرد و ستاد مبارزه با کرونا در ورزش هنوز تصمیمی برای لغو دستورالعمل‌های قبلی خود ندارد.

چند بازیکن دیگر استقلال هم کرونا گرفتند

محمد دانشگر،‌ فرشید اسماعیلی، هرویه میلیچ، مهدی قائدی و حسن پورحمیدی بازیکنانی هستند که به ویروس کرونا مبتلا شده اند. همین مضوع باعث شده تا استقلال راهی شهر جم نشود و برگزاری بازی پارس جنوبی و استقلال در هاله ای از ابهام قرار بگیرد.

محمد دانشگر یکی از بازیکنان استقلال که به ویروس کرونا مبتلا شده است دراینباره گفت: «واقعا نمی‌دانم که باید چه چیزی بگویم و فقط این را به من گفتند که من به این ویروس مبتلا شده‌ام. گفته‌اند که باید برای 10 روز در قرنطینه باشم و بیشتر از این نمی‌توانم صحبت کنم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها