کد خبر: 416936
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۴ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

دور دنیا| بزرگ‌ترین رستوران مک‌دونالد دنیا در کدام نقطه از جهان قرار دارد؟

مک‌دونالد یکی از نشان‌های تجاری معروف دنیاست. این شرکت عظیم تقریباً در سراسر جهان شعبه دارد. با وجود اینکه مک‌دونالد شرکتی آمریکایی است، بزرگ‌ترین شعبه آن در آلمان واقع شده است.

دور دنیا| بزرگ‌ترین رستوران مک‌دونالد دنیا در کدام نقطه از جهان قرار دارد؟
کد خبر: 416936
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۴ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده - رستوران مک‌دونالد یکی از برندهای معروف دنیاست که در سراسر جهان شناخته شده است. این غول فست‌فود جایگاهی نمادین دارد و به سختی جایی در جهان را پیدا می‌کنید که رستوران مک‌دونالد نداشته باشد. این شرکت از زمان تاسیس خود در سال 1940، به صورت پیاپی در حال رشد بوده و نام آن تقریباً با فست‌فود مترادف شده است.

اعتمادآنلاین به نقل از «world atlas» گزارش می‌دهد، این شرکت در ابتدا تنها یک همبرگری ساده در سن‌برناردینوی کالیفرنیا بود، سپس به صورت شرکتی جهانی درآمد و نشان تجاری ام (M) زردرنگ در تمامی نقاط دنیا برافراشته شد.

از آنجا که این شرکت بزرگ در آمریکا مستقر است، انتظار می‌رود بزرگ‌ترین رستوران مک‌دونالد نیز در آنجا قرار داشته باشد؛ اما شاید برایتان عجیب باشد اگر بدانید بزرگ‌ترین رستوران مک‌دونالد در فرانکفورت آلمان واقع شده است. در زیر نکاتی را درباره ماجرای تاسیس بزرگ‌ترین رستوران‌های مک‌دونالد می‌خوانید:

بزرگ‌ترین رستوران مک‌دونالد

مک دونالد

بزرگ‌ترین رستوران مک‌دونالد در جهان را می‌توانید در فرودگاه فرانکفورت آلمان پیدا کنید. این رستوران 650 نفر را در خود جای می‌دهد و در مساحت چهار هزار متر مربع ساخته شده است. این مک‌دونالد در سال 2015 افتتاح شد. این مکان محل برگزاری بسیاری از نشست‌های فرهنگی است و نشان از پیشرفت فرهنگی آلمان دارد.

این رستوران به روشی مدرن تزئین شده و مانند سایر رستوران‌های مک‌دونالد در آلمان به ارائه خدمات می‌پردازد. همه این کارها به خاطر ساختن خاطره‌ای خوش برای مشتریانی انجام شده که از سراسر جهان به آنجا سفر می‌کنند. همچنین بزرگ‌ترین مک‌دونالد جهان دارای یک زمین بازی است که کودکان می‌توانند هنگام لذت بردن از غذای خود در آن بازی کنند.

آمریکا نیز یک رستوران بزرگ مک‌دونالد دارد که با بزرگ‌ترین رستوران‌های جهان رقابت می‌کند. با این حال، این رستوران تفاوت‌هایی نیز با بقیه دارد. این مک‌دونالد فضایی دارد که «مک‌دی اسطوره‌ای» نام گرفته و از لحاظ امکانات با دیگر رستوران‌ها متفاوت است. وسعت این فست‌فود 1700 مترمربع است و می‌تواند 350 نفر را در خود جای دهد، اما این مکان تنها یک رستوران عادی نیست زیرا دارای سازه‌های بزرگ بازی و یک بازارچه 185 متری است. این رستوران همچنین غذاهایی مانند پیتزا و اسپاگتی را که در رستوران‌های دیگر یافت نمی‌شود، عرضه می‌کند.

دومین مک‌دونالد بزرگ دنیا

مک دونالد

دومین رستوران عظیم مک‌دونالد در مسکو واقع شده است. این رستوران برای بیش از 900 نفر گنجایش دارد و وسعت آن 2 هزار و 600 مترمربع است. این مکان در سال 1990 افتتاح شد. بیش از پنج هزار نفر در روز افتتاحیه حاضر شدند و برخی از آنها بیش از 6 ساعت در صف منتظر ماندند. این اولین باری بود که اهالی مسکو توانستند طعم فست‌فود آمریکایی را بچشند. کارشناسان تخمین زده‌اند که بیش از 30 هزار نفر در آن روز در این رستوران غذا خوردند.

مک دونالد

2 رستوران مک‌دونالد دیگر نیز وجود دارد که ذکر آن خالی از لطف نیست. رستوران اول مک‌دونالد راک در شیکاگو است که می‌تواند 300 نفر را در خود جای دهد و مساحت آن 1765 مترمربع است. این رستوران در سال 2005 پس از تخریب ساختمان اصلی باز شد و موزه کوچکی با تم راک اند رول دارد.

یکی دیگر از رستوران‌های مک‌دونالد که به خاطر اندازه بزرگش شناخته شده رستوران ملویل (Melville) در پِرت استرالیاست. این رستوران ظرفیت 150 نفر را دارد و 639 مترمربع را به خود اختصاص داده است. این غذاخوری به خاطر توییست‌هایی (twist) که ارائه می‌دهد معروف است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها