غلامرضا ظریفیان، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

دولت آسیب ببیند، نظام هم آسیب می‌بیند

فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: قوه مجریه یکی از ارکان مهم نظام است و به میزانی که هر کدام از قوای سه‌گانه اعم از قوه مجریه، قضائیه و مقننه آسیب ببینند، نظام هم به همان اندازه آسیب می‌بیند.

دولت آسیب ببیند، نظام هم آسیب می‌بیند
کد خبر: 417176
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۶ ۰۶:۳۲:۳۳

اعتمادآنلاین| غلامرضا ظریفیان، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در رابطه با آسیب‌های ناشی از برخوردهای جناحی با دستاوردهای دولت گفت: همه می‌دانند وقتی بیماری مطرح است و این بیمار با مشکلات جدی روبرو است، همه باید اختلافات خود را با آن بیمار کنار بگذارند تا بیماری عاجل رفع شود.

این چهره اصلاح‌طلب ادامه داد: در حال حاضر کشور با مشکلات و بیماری‌های متعدد روبرو است و طبیعتا در چنین شرایطی نیاز است که همه دستگاه‌ها به یکدیگر کمک کنند تا این مشکلات حل شود. در حقیقت این نوع برخوردها جامعه را نگران‌تر می‌کند، کسانی که امید داشتند با آمدن مجلس یازدهم مشکلات کاهش می‌یابد، امروز با مشاهده این نوع رفتارها از این مجلس ناامید شدند.

ظریفیان با اشاره به نتایج برخوردهای جناحی تصریح کرد: در واقع این قبیل برخوردها به توان و ظرفیتی کشور برای حل مشکلات آسیب وارد می‌کند، از طرف دیگر در شرایط کنونی بیشتر به همگرایی حداکثری نیاز داریم تا واگرایی‌های درونی.

این فعال سیاسی در ادامه افزود: این واگرایی‌ها هم فضای روانی کشور را ملتهب می‌کند و هم مانع هم‌افزایی توانایی‌های کشور در برخورد با مشکلات می‌شود.


ظریفیان در رابطه با نقش انتقادات مخرب اظهار کرد: تجربه نشان داده این نوع روش‌ها برای نقد دولت نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه مشکلات را هم افزایش می‌دهد و زمینه نگرانی مردم را فراهم می‌کند که در نهایت منجر به این می‌شود که مشکلات بر جای خود باقی بمانند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به اینکه این‌گونه انتقادات به دولت و نادیده انگاشتن دستاوردهای آن تا چه اندازه می‌تواند به نظام آسیب وارد کند؟ یادآور شد: قوه مجریه یکی از ارکان مهم نظام است و به میزانی که هر کدام از قوای سه گانه اعم از قوه مجریه، قضائیه و مقننه آسیب ببینند، نظام هم به همان اندازه آسیب می‌بیند.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها