کد خبر: 417201
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۶ ۰۸:۳۱:۵۶
| |

تماس تلفنی مرکل و محمود عباس

تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان گفت‌وگوی تلفنی با صدر اعظم آلمان به بررسی طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی و شیوع ویروس کرونا پرداخت.

تماس تلفنی مرکل و محمود عباس
کد خبر: 417201
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۶ ۰۸:۳۱:۵۶

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در جریان گفت‌وگوی تلفنی با یکدیگر، در خصوص آخرین تحولات سیاسی به ویژه طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی و نیز تلاش‌ها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا به بحث و تبادل نظر پرداختند.

محمود عباس در تماس تلفنی با مرکل، ریاست آلمان بر اتحادیه اروپا و شورای امنیت سازمان ملل را به وی تبریک گفت.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ابراز امیدواری کرد ریاست آلمان بر اتحادیه اروپا و شورای امنیت سازمان ملل به برقراری ثبات‏ و حمایت از قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی کمک کند.

محمود عباس، موضع آلمان در حمایت از قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل به ویژه درباره الحاق به زور اراضی فلسطین تقدیر و تشکر کرد.

عباس همچنین بر آمادگی فلسطین برای شرکت در مذاکرات با رژیم صهیونیستی طبق قوانین بین‌المللی و تحت نظارت کمیته چهارجانبه بین‌المللی تاکید کرد.

در همین راستا، آنگلا مرکل نیز بر حمایت آلمان از روند گفتگوهای صلح میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها بر اساس راهکار تشکیل دو کشوری و پایبندی به قوانین بین‌المللی تاکید کرد.

صدر اعظم آلمان همچنین بر اهمیت بالای حضور دو طرف فلسطینی و اسرائیلی بر سر میز مذاکرات، اهمیت برقراری صلح در منطقه و تاثیر زیاد آن بر ثبات و امنیت بین‌المللی تاکید کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها