کد خبر: 417342
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۶ ۱۸:۱۵:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از وضعیت قرمز در لیگ برتر:

ویروس کرونا نفس استقلال را گرفت

فدراسیون فوتبال می‌کوشد هر طور شده این لیگ را به پایان برساند. مدیران فوتبال به تیم‌هایی که درگیر کرونا شده‌اند گفته‌اند بعد از 2 هفته استراحت باید دوباره در زمین حاضر شوند. اما سوالی که باید جواب داده شود این است که سلامت بازیکنان در اولویت قرار دارد یا به پایان رسیدن لیگ؟

ویروس کرونا نفس استقلال را گرفت
کد خبر: 417342
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۶ ۱۸:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ویروس کرونا فوتبال ایران را دوباره درگیر کرده است. سه ماه بعد از لغو رقابت‌های لیگ برتر به دلیل شیوع ویروس کرونا ، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تصمیم گرفتند بازی‌های باقی‌مانده از لیگ نوزدهم را برگزار کنند؛ اما نمی‌دانستند باز هم ویروس کرونا یقه فوتبال ایران را می‌گیرد و بازیکنان لیگ را یکی پس از دیگری گرفتار خود می‌کند. حالا تعدادی از جوانان ایران درگیر ویروس کرونا هستند و سازمان لیگ هم هیچ برنامه‌ای برای این وضعیت ندارد.

استقلال

تلاش سازمان لیگ برای انکار کرونا

درست سه روز پیش بود که مدیران استقلال اعلام کردند نتیجه تست کرونای هشت عضو این تیم مثبت شده است. هنوز ساعتی از اعلام این خبر نگذشته بود که به تعداد افراد مبتلا در باشگاه استقلال افزوده شد. 14 عضو این تیم درگیر کرونا بودند و به همین خاطر برای بازی برابر پارس جنوبی از رفتن به جم صرف نظر کردند. بعد از استقلال نوبت به فولاد رسید که خبر دهد 16 نفر از اعضای تیمش درگیر ویروس کرونا هستند. همین اعتراف باشگاه فولاد کافی بود تا استقلالی‌ها این تیم را مقصر ابتلای بازیکنان‌شان به کرونا بدانند.

هرچند ویروس کرونا به جان بازیکنان استقلال و فولاد افتاده بود، اما سازمان لیگ بازی‌های هفته بیست و سوم را برگزار و تنها به قرنطینه 2 تیم استقلال و فولاد بسنده کرد. مدیران سازمان لیگ حتی تلاش داشتند ابتلای بازیکنان این 2 تیم به ویروس کرونا را زیر سوال ببرند و در اولین واکنش عنوان کردند تست‌های آنها را قبول ندارند و بازیکانان هر 2 تیم تهرانی و جنوبی باید دوباره تست بدهند. تمام این اتفاقات نشان از آن دارد که مدیران فوتبال کشور بیشتر از اینکه به فکر سلامت بازیکنان باشند به دنبال اتمام لیگ هستند.

محمد دانشگر

بازیکنانی که تنگی نفس دارند

در فضای عجیبی که بر لیگ برتر حاکم است برخی از بازیکنان استقلال دچار تنگی نفس هستند و شرایط خوبی ندارند. محمد دانشگر، مدافع جوان آبی‌های تهران، یکی از همان بازیکنانی است که شرایطی سختی دارد. او درباره وضعیت جسمی‌اش بعد از ابتلا به کرونا گفته است: «کمی مواقع خواب تنگی نفس دارم و آن زمان‌ها اذیت می‌شوم. چند روز پیش هم تب و لرز داشتم و خودم حس کردم اتفاقی افتاده است.»

محمد علوی سرپرست فولاد خوزستان هم از بدحالی بازیکنان این تیم خبر داده است: «یکی از بازیکنان تیم حالش نسبت به سایر بازیکنان بدتر است و در خانه بستری و تحت مراقبت است. حسن بیت‌سعید هم به همین صورت بود و بدن‌درد داشت، اما دوران قرنطینه را گذراند به طوری که حتی در تست مجدد نیز ممکن است جواب آزمایشش منفی شود. در هر صورت، شرایط و حال نفرات کرونایی تیم خوب نیست.»

تمرین استقلال

وضعیت قرمز در لیگ برتر

فدراسیون فوتبال می‌کوشد هر طور شده این لیگ را به پایان برساند. مدیران فوتبال به تیم‌هایی که درگیر کرونا شده‌اند گفته‌اند بعد از 2 هفته استراحت باید دوباره در زمین حاضر شوند. اما سوالی که باید جواب داده شود این است که سلامت بازیکنان در اولویت قرار دارد یا به پایان رسیدن لیگ؟ آیا ما هم مانند کشورهای اروپایی می‌توانیم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم یا نه؟ آنها با جواب دادن این سوال‌ها می‌توانند موضع خودشان را در قبال ویروس کرونا روشن کنند. موضعی که بهتر است به نفع سلامت بازیکنان باشد تا ادامه این لیگ عجیب و غریب. آنها باید قبول کنند موج دوم کرونا در ایران به راه افتاده و بهترین کار لغو بازی‌های لیگ برتر است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها